Haga >

Mottagning unga vuxna

, Haga

Södra Allégatan 6, 413 01, Göteborg, 41301 Göteborg

Öppet fredag från 08:00

Vår telefonrådgivning är öppen alla helgfria vardagar. Om du blivit hänvisad till oss rekommenderar vi alltid att du först ringer vår telefonrådgivning innan du bokar en telefontid för bedömning när vi tar emot nysökande. Vi beräknar att ha lediga behandlingsplatser och tider för bedömning i maj. Tiderna läggs ut för bokning den 3 maj kl 10:30. Du kan även vända dig till din vårdcentral, 1177 för rådgivning eller vid akut sjukdom till psykiatriska akutmottagningen, Östra sjukhuset.

MUX är till för personer som är 18 till och med 28 år och lider av psykisk ohälsa och som tidigare fått insatser via till exempel vårdcentral eller ungdomsmottagning men behöver ytterligare behandling. Mottagningen är placerad på en vårdnivå mellan primärvård och specialistpsykiatri, vi ska således inte ta över vare sig första linjens eller specialistpsykiatrins uppdrag. Lång väntetid på annan vårdnivå är inte ett skäl att erbjuda behandling på MUX. Vi tar endast emot nya sökande när vi har lediga platser. Första steget är att boka en telefontid. När det finns bokningsbara telefontider publiceras dessa här på 1177.se. Vi öppnar upp för nysökande åtta gånger per år.

Informationen uppdaterades 12:03 - 28 mar, 2024

27 dec, 2021

Totalt omöjligt att upprätta en kontakt med denna mottagning. Det släpps tider vissa bestämda datum och klockslag med flera månaders mellanrum. För att boka telefontid. Då kan man inte komma fram och sen är tiderna slut. Har försökt sen i februari. Nu är det snart nyår. Hur i hela friden ska unga människor nå fram till er??? Har svarat sådär på allt annat än tillgänglighet då det inte går att recensera utan att ha fyllt i allt. Hoppas vården är bra om man kommer fram.

9 jun, 2020

Här fokuseras det inte på dig som individ. Istället letar man upp ett problem och slutar sedan lyssna, oberoende av mående hos patient eller andra faktorer.

Onsdag - Torsdag:08:00 - 16:00

Onsdag - Torsdag:13:00 - 14:00