Hemdal Familjeläkarmottagning

Hemdal Familjeläkarmottagning

, Västerås

Västmanlands sjukhus Västerås, ingång 19, Västerås, 72189

Välkommen till oss på Hemdal familjeläkarmottagning! Här arbetar medicinska sekreterare, sjuksköterskor och undersköterskor. Utöver våra allmänspecialister har vi även läkare under utbildning, såväl ST- som AT-läkare. Vi har endast tidsbokad mottagning. För att boka tid till oss ring 021-17 40 30. Du får då tala med erfaren distriktssköterska/sjuksköterska som gör en medicinsk bedömning och prioritering utifrån din beskrivning av dina symtom. Hos oss kan du få hjälp med bedömningar och råd vid olika sjukdomstillstånd samt om hälsa och livsstil. Vi gör också omläggningar och tar bort stygn, ger injektioner och vaccinationer samt utför blodtrycks- och diabeteskontroller. Vi ger även råd vid inkontinensbesvär och har en astma/KOL-mottagning.

Informationen uppdaterades 14:33 - 28 dec, 2023

Funmed
Introduktionssamtal hos Funmed
Funmed
Introduktionssamtal hos Funmed

30 sep, 2023

Det är verkligen makalöst hur dålig denna vårdcentral med. Läkare ljuger en rakt upp i ansiktet och dessutom skriver lögner i journalen. Läkare glömmer bort att göra livsviktiga saker. Omöjligt att komma i kontakt med, 90% av sköterskorna är oerhört otrevliga. Man kan aldrig träffa samma läkare två gånger utan man får en ny varje gång och som dessutom envisas med att börja om allting från början. VARNING FÖR DENNA "Vårdcentral"

28 sep, 2022

Nu försöker jag igen komma fram till någon jag kan PRATA med men även denna gång möts jag efter en lååååång inledning om olika tjänster att det inte finns någon telefontid - jag ska återkomma senare! Till att börja med, anställ personal som kan ge personlig återkoppling direkt när man ringer. Det är illa nog att man tvingas acceptera att man ska bli uppringd - nu får jag (till slut efter en massa info om ex. vilken siffra som leder mig till inkontinensbesvär) veta att det inte ens finns telefontider - hur lång är egentligen framförhållningen - några timmar!?

3 aug, 2022

Försökt få tel.tid hos läkare. Ingen läkare ringer upp. Sjuksköterska skrattar när jag säger att det verkar omöjligt att få en läkartid. Förklarar att det är min pappa som lider och det blir att vi måste belasta akuten istället.

2 dec, 2021

Jag är patient som fick bilolycka och har haft en tid hos hemdal, när träffat läkare första sa till mig att kan inte hjälpa mig och jag har ont min nacke och ryggen. Jag är orolig och ledsam vad som hände.

16 sep, 2021

Får ingen tid till läkare

Allmänmedicin