Hemdal Distriktssköterskemottagning

Om Hemdal Distriktssköterskemottagning

Välkommen till Hemdal Distriktssköterskemottagning

Hos oss kan du få hjälp med bedömningar och råd vid olika sjukdomstillstånd samt om hälsa och livsstil.

Vi gör också omläggningar och tar bort stygn, ger injektioner och vaccinationer samt utför blodtrycks- och diabeteskontroller.

Vi ger även råd vid inkontinensbesvär och har en astma/KOL-mottagning.

Vi har Öppen sköterskemottagning (drop-in) måndag-fredag 9.20-11.00, övriga tider gäller tidsbokning. Ring 021-17 40 30 för tidsbokning.

För våra seniorer har vi en nystartat Seniormottagning. Hit kan du som fyllt 75 år eller du som är anhörig till någon äldre vända dig för rådgivning när hälsan börja svikta (ej akuta sjukdomsfall). Du får då träffa vår seniorsköterska som går igenom ett riskformulär och efter det kan erbjuda dig det stöd som du kan behöva. Det kan tex vara en Fast vårdkontakt på mottagningen.

För att komma i kontakt med vår seniorsköterska ring 021-17 47 67 måndag-fredag 8.00-9.00

Behöver du boka, omboka eller avboka din tid? Gör det när

Västmanlands sjukhus, Västerås - visa på karta
Du behöver ingen remiss för besök hos oss.
Distriktssköterskeverksamhet