Hemdal Närvården

Hemdal Närvården

, Västerås

Västmanlands sjukhus Västerås, Ingång 19, Västerås, 72189

Välkommen till Närvården Hemdal! Närvården Hemdal är en väl inarbetad, relativt stor vårdcentral i Västerås med verksamhet inom alla aspekter av primärvård. Vi har cirka 45 medarbetare och drygt 13 000 listade patienter. Hos oss finns familjeläkar-/distriktssköterskemottagning, mödra-/barnhälsovård samt rehabiliteringsverksamhet med fysioterapeuter, arbetsterapeut, kurator/psykoterapeut och psykolog. Vi kan även erbjuda kontakt med dietist. Hos oss kan du få hjälp med bedömningar och råd vid olika sjukdomstillstånd samt om hälsa och livsstil. Vi ansvarar även för särskilda boenden (Björkbacken, HagaÄng, Tujagården) vad gäller läkarbemanning/medicinskt ansvar. Vi har även fokus på utbildning av läkare. Vi har sju ST-läkare som är under utbildning inom allmänmedicin samt två AT-läkare. Verksamhetschef Petra Elmqvist Melin 021-17 47 62 petra.elmqvist.melin@regionvastmanland.se

Informationen uppdaterades 14:32 - 28 dec, 2023

Besök hos hudläkare
Bedömning av hudförändringar
Besök hos hudläkare

1 feb, 2024

Mycket fint bemötande.Får snabbt hjälp med undersökningar och provtagningar.

5 sep, 2023

Onekligen stadens sämsta vårdcentral på alla punkter, att de får fortsätta som verksamhet är oerhört förbryllande.

28 okt, 2021

11 okt, 2021

Sämsta vårdcentralen jag varit på i hela mitt liv. Var svårt att komma fram i telefon, bar svårt att få tid. Doktorn väntade 2 månader med att svara på papper från försäkringskassan. Fick ingen hjälp utav Doktorn, och blev istället anklagad för att hitta på mina symtom. Om jag bara hade hittat på allt så borde jag åtminstone fått psykisk hjälp. Behandlade mig som att jag var lat och inte ville jobba.

20 maj, 2021

för ev. frågor, rådgivning och tidsbokning vill man gärna prata med någon. man ska INTE behöva boka tid (lämna tel. nr och få tid) för veta när man har bokat tid ifall man har glömt. har haft problem med att se mina bokade tider på 1177. det kan vara små frågor då vill man gärna prata med någon. och när det gäller omdöme: information och kunskap om vad? man ska kunna gå vidare och har synpunkter i ett område

Här kan du se omdömen som Hemdal Närvården har fått i Nationella Patientenkäten.

Allmänmedicin, Läkarverksamhet, särskilt boende, Primärvårdsrehabilitering, Sjukvårdsrådgivning, Vårdcentral (BT), Dietistverksamhet, Arbetsterapi