Öppet, idag till 16:30

Viksäng Mödra- och barnhälsovårdspsykologer

Kaserngatan 12, Västerås

Viksäng Mödra- och barnhälsovårdspsykologer

Vi vill främja hälsa och förebygga psykisk ohälsa genom psykologiska insatser till blivande föräldrar och till familjer med barn i åldern 0-6 år. Vi arbetar länstäckande och besöker regelbundet vårdcentraler i länet. Vi finns också på vår psykologmottagning i Västerås. Genom oss kan du få kontakt med en barnhälsovårdspsykolog om du: - känner dig nedstämd och orolig under graviditet och spädbarnstid - har svårt att glädjas åt det väntade eller nyfödda barnet - känner stark rädsla inför förlossningen - har haft svåra förlossningsupplevelser - känner dig orolig eller osäker i föräldrarollen - har bekymmer med ditt barns sömn- och matvanor - känner oro för barnets utveckling eller beteenden - önskar en bättre kontakt/relation med mitt barn Vi arbetar med föräldrasamtal, kortare samtalsterapier med blivande föräldrar och föräldar samt utredning av barnets utveckling eller beteende.

Informationen uppdaterades 09:02 - 11 nov, 2020

Logga - Kry