Hörselenheten Västerås, Västmanlands sjukhus Västerås

Om Hörselenheten Västerås, Västmanlands sjukhus Västerås

Vi arbetar med förebyggande hörselvård, hörseldiagnostik och hörselrehabilitering. Vi gör bland annat hörselmätningar på barn, balansprov (VNG) och provar ut hörapparater.

Har din hörapparat gått sönder, är tyst eller behöver du hjälp med att byta slang? Då är du välkommen till vår servicemottagning med drop-in.

- Västerås:Tisdagar och torsdagar 8.15-11.30 och 13.00-15.30
- Köping: torsdagar 13.00-14.00
- Sala : torsdagar 13.00-14.00

Ring och boka en tid om du har tappat bort din hörapparat, om du vill justera ljudet, om hörapparaten piper eller tjuter eller om den inte sitter bra.

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:00 - 11:30 helgfria dagar
  • Måndag - Torsdag 08:00 - 16:00 lunch 12-13
  • Fredag 09:00 - 16:00 lunch 12-13
Du behöver remiss för besök hos oss. Remissen utfärdas vanligen av din familjeläkare. På Vårdguiden 1177.se kan man skriva en privat egenvårdsremiss.
Hörcentral

Hörselenheten Västerås, Västmanlands sjukhus Västerås

3,5

10:16 - 13 mar, 2017

08:43 - 09 okt, 2015 skrev:

Vad är detta?
Är helt omöjligt och boka en tid, har ringt i två dagar nu från kl. 06.00 - 10.00 det enda man får höra är att just nu finns det inga lediga samtalstider. Är det något fel på bokningssystemet eller vill ni inte ha några bokningar överhuvudtaget kan man ju undra.

2,0

11:32 - 27 jan, 2014 skrev:

Tanken med att välja tid för uppringning är nog god, men det fungerar dåligt. Efter några framförda önskemål - där samtliga tider redan var upptagna - gav jag upp och lade på.

13:36 - 23 okt, 2013 skrev:

Hur kommer man i kontakt med hörcentralen?
Jag har försökt otaliga gånger men svaren blir alltid " Det finns ej lediga samtalstider"