Habiliteringsmottagning barn, Barn- och Ungdomskliniken

Om Habiliteringsmottagning barn, Barn- och Ungdomskliniken

Vi tar emot barn som har neurologiska handikapp och är inskrivna på Handikappcentrum.
Barnet kan exempelvis ha en utvecklingsstörning, autism, cp-skada, ryggmärgsbråck eller ett neurologiskt handikapp efter en olyckshändelse.

Barnen kommer till vår habiliteringsmottagning för medicinsk utredning och behandling av läkare och sjuksköterskor. Övrig behandling får barnen på Habiliteringscentrum.

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt Boka via telefon
Du behöver ingen remiss för besök hos oss.
Habilitering, barn och ungdom