Ortopedisk avdelning akut, Ortopedkliniken

Om Ortopedisk avdelning akut, Ortopedkliniken

Ortopedisk avdelning akut består av fyra team med olika inriktningar vad gäller bemanning och verksamhetsinriktning. Gemensamt för samtliga team är dock patientunderlaget som utgörs av akuta ortopediska åkommor.

Västmanlands sjukhus, Västerås - visa på karta
  • Lördag - Söndag 07:00 - 15:30
  • Måndag - Söndag 13:00 - 19:30
Du behöver remiss för besök hos oss. Remissen utfärdas vanligen av din familjeläkare. Du ska få en tid inom vårdgarantins 90 dagar.
Ortoped

Ortopedisk avdelning akut, Ortopedkliniken

4,9

12:58 - 07 jan, 2019 skrev:

Blev opererad den 27 nov. 2018 då min vänstra höftled byttes ut och jag är helt imponerad över den vård jag fick.
Operationen som utfördes av läkaren Elisabet Björgvingsdotter var fantastisk, jag blev knappast svullen efter operationen och värken efter operationen var minimal och jag komm snabbt igång med mina rörelser och kan nu gå normalt 6 veckor efter operationen.
Tränade intensivt före operationen vilket jag tror var en fördel.

16:00 - 15 jun, 2017 skrev:

Alla på ortopeden var helt underbara. Fick den bästa tänkbara vård. Både operation, uppvak och avdelningen som jag låg på. Högsta betyg till min läkare. Har bara lovord om ortopeden och all personal.

09:44 - 02 sep, 2013 skrev:

Jag låg här för diskbråcksop Helgen den sista augusti,och personalen var helt fantasktiga glada,omtänksamma ingenting var omöjligt ja helt underbara