Ortopedisk avdelning akut, Ortopedkliniken

Ortopedisk avdelning akut, Ortopedkliniken

, Västerås

Västmanlands sjukhus Västerås, ingång 1, våningsplan 7, Västerås, 72189

Ortopedisk avdelning akut består av fyra team med olika inriktningar vad gäller bemanning och verksamhetsinriktning. Gemensamt för samtliga team är dock patientunderlaget som utgörs av akuta ortopediska åkommor.

Informationen uppdaterades 07:08 - 13 okt, 2023

23 maj, 2023

Supertrevlig personal! Och det var en väldigt trevlig/avslappnad atmosfär, mycket skratt och värme 😍

19 maj, 2021

Jag var med om cykelolycka på 18/3-21. Fick knä+underben+klavikelfraktur. Knä+ben opererades samma dag av läkare Thomas Eklund som gjorde ett fantastiskt fint jobb. Jag kände mig trygg och de var trevliga och humoristiska vid förberedelsen inför operationen. Jag låg kvar på ortopedavdelningen vån 7 i eget rum 4 nätter efter operationen med fin utsikt över Västerås stad och god mat. Vården och personalen på denna avdelning är helt otroligt bra och fina människor! Detta gjorde att min återhämtning blev mycket lättare och gav mig mycket energi och viljestyrka. Ni är helt suveräna!

26 apr, 2021

Kändes som att bo på hotell trots min brutna fot o mycket smärta

7 jan, 2019

Blev opererad den 27 nov. 2018 då min vänstra höftled byttes ut och jag är helt imponerad över den vård jag fick. Operationen som utfördes av läkaren Elisabet Björgvingsdotter var fantastisk, jag blev knappast svullen efter operationen och värken efter operationen var minimal och jag komm snabbt igång med mina rörelser och kan nu gå normalt 6 veckor efter operationen. Tränade intensivt före operationen vilket jag tror var en fördel.

15 jun, 2017

Alla på ortopeden var helt underbara. Fick den bästa tänkbara vård. Både operation, uppvak och avdelningen som jag låg på. Högsta betyg till min läkare. Har bara lovord om ortopeden och all personal.

Måndag - Söndag:13:00 - 19:30

Lördag - Söndag:07:00 - 15:30