Ingenjörsvägen 34, Stockholm - Visa på karta

Logo Totalkropp

Hägersten-Liljeholmen, Stockholm

Välkommen till Totalkropp!

På Totalkropp erbjuder vi naprapati, massage och annan friskvård till privatpersoner, idrottsföreningar och företag. Vi arbetar bland annat med smärtproblematik kopplat till arbete och med idrottsskador på elitnivå. Vi håller även föreläsningar inom friskvård och utför forskning inom manuell medicin.

Totalkropp ger våra patienter det lilla extra

Hos oss får du som patient inte bara en diagnos och rehabilitering av dina besvär/skador, utan vi ser även till att skapa en förebyggande plan inför framtiden. Som patient hos oss ger vi dig därför alltid svar på de viktiga frågorna:

• Vad är det som smärtar?
  • Varför smärtar det?
  • Hur kan jag förebygga smärtan?

Totalkropp Kungsholmen

Totalkropp Kungsholmen är vår systerklinik som erbjuder naprapati med idrottsinriktning. Här fokuserar vi på idrottsrelaterade skador samt hjälper personer att förbättra sin träning och uppnå sina fysiska mål.

Informationen uppdaterades 11 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Totalkropp

Naprapatbehandling hos Totalkropp i Stockholm

695 kr 40 min

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. Vid en naprapatbehandling hos en av våra naprapater på Totalkropp kan du få hjälp med:

• akut ryggskott
  • ischias
  • ryggsmärta
  • akuta och kroniska ryggbesvär
  • nackspärr
  • svanskotbesvär
  • whiplash
  • idrottsskador.

Under en naprapatbehandling

Innan en naprapatbehandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de har uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage, töjning och naprapaten kan ibland även utföra akupunktur.

Efter naprapatbehandlingen

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När du genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt dina besvär så kvarstår en viktig del – att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient få råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskulatur för att undvika att besväret återkommer.

Hur många behandlingstillfällen behövs?

Hur många naprapatbehandlingar som behövs är individuellt och beror på vilken typ av besvär du har, men tre till fem behandlingar är vanligt.

Varmt välkommen på en naprapatbehandling hos oss på Totalkropp!

Naprapatbehandling för gravida hos Totalkropp i Stockholm

695 kr 40 min

Hos oss på Totalkropp kan du som är gravid få naprapatbehandling. Behandlingen utförs från vecka 15 och framåt. Vad är en gravidbehandlin...

Vad är en gravidbehandling?

Gravidbehandling är en mycket framgångsrik metod som syftar till att minska smärta och värk i till exempel nacke, bröstrygg eller bäcken under din graviditet.

Hur går en gravidbehandling till?

Vid ditt första besök går naprapaten igenom kroppen och lägger sedan upp en individuell behandlingsplan tillsammans med dig. Antal behandlingstillfällen är individuellt och beror på vilka besvär du har.

Varmt välkommen att boka en tid för en behandling!

Stötvågsbehandling hos Totalkropp i Stockholm

650 kr 20 min

Stötvågsbehandling, även kallat shockwave therapy, är en behandling med stötvåg som ger en god effekt på skador och besvär i muskler och senor. Stötvågsbehandling påskyndar läkningsprocessen och är en behandling utan biverkningar.

Vad kan behandlas med stötvåg?

Exempel på skador/besvär där stötvågsbehandling är lämplig:

• Tennisarmbåge
  • Kalkaxel
  • Hopparknä
  • Hälsporre
  • Tendinos

Stötvågsbehandling kan ibland upplevas något smärtsam. Men behandlingen är snabb och normalt känner du inget efter behandlingen.

Välkommen att boka en tid hos oss på Totalkropp!

650 kr

20 min

Nackspärr hos Totalkropp i Stockholm

695 kr 40 min

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen., som ibland kan sitta i flera. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet.

Vad kan orsaka nackspärr?

Nackspärr kan du få om du har suttit med nacken i direkt vinddrag och blivit kall om den. Den kan också utlösas av en olämplig sovposition eller om du har gjort en allt förhastad rörelse med nacken. Men ibland behöver nackspärr inte ha någon påtaglig orsak.

Vad kan jag själv göra om jag har fått nackspärr?

• Se till att hålla nacken varm.
  • Rör på dig, men med viss försiktighet.
  • Minska smärtan med receptfria värktabletter innehållande paracetamol.

Välkommen att kontakta oss på Totalkropp för att få hjälp med din nackspärr!

Massage hos Totalkropp i Stockholm

fr. 495 kr 30 min 495 kr, 40 min 595 kr, 60 min 795 kr

På Totalkropp erbjuder vi olika typer av massage såsom: Klassisk massage Idrottsmassage Avslappningsmassage Behandlande massageterap...

På Totalkropp erbjuder vi olika typer av massage såsom:

• Klassisk massage
  • Idrottsmassage
  • Avslappningsmassage
  • Behandlande massageterapi
  • Terapeutisk stretching

Massage gör musklerna mjuka, smidiga och flexibla

Massagens primära effekt är att lösa upp spända muskler eftersom rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och flexibla. Massage kan även öka blodcirkulationen, frigöra endorfiner som har en smärtlindrande effekt och hormonet oxytocin som kallas ”lugn-och-ro-hormon”.

Välkommen att boka en tid för massage hos oss på Totalkropp!

fr. 495 kr

30 min 495 kr, 40 min 595 kr, 60 min 795 kr

Mammamage hos Totalkropp i Stockholm

fr. 695 kr Nybesök 60 min 795 kr, Återbesök 40 min 695 kr

Vill du komma igång med träning på ett säkert sätt efter din graviditet? På Totalkropp kan vi hjälpa dig att komma igång med träningen! V...

Vad är MammaMage-träning?

Att få en fullt fungerande mag- och bäckenmuskulatur efter din graviditet är svårt. Vi kan hjälpa dig genom att kontrollera om dina magmuskler gått ihop eller om det finns en diastas kvar (magmuskeldelning). Utifrån dina individuella behov jobbar vi sedan med lätta övningar för att få kontroll på djup magmuskulatur och stegrar sedan upp programmet allteftersom så att du ska kunna träna smärtfritt och tryggt på den nivå du vill.

Kontakta oss på Totalkropp om du har några frågor!

fr. 695 kr

Nybesök 60 min 795 kr, Återbesök 40 min 695 kr

Tennisarmbåge hos Totalkropp i Stockholm

695 kr 40 min

Vad är tennisarmbåge? Tennisarmbåge är en muskelrelaterad åkomma som kan uppkomma vid överansträngning under en längre tid av samma muskl...

Vad är tennisarmbåge?

Tennisarmbåge är en muskelrelaterad åkomma som kan uppkomma vid överansträngning under en längre tid av samma muskler. Problemen med tennisarmbåge kan komma plötsligt såväl som smygande.

Vid tennisarmbåge känner du främst en smärta i underarmens översida vid belastning.

Tennisarmbåge kan drabba alla som belastar samma muskelgrupp på ett alltför ensidigt sätt under en lång tid. Tennisarmbåge är fokuserat till armbågens yttersida där exempelvis ensidiga rörelser i handleden orsakat smärta.

Behandling av tennisarmbåge

Smärtan kan behandlas med olika typer av tekniker som riktar sig mot muskel och bindväv men även stötvågsbehandling är en effektiv metod. Ett vanligt recept på övningar som du som patient kan utföra själv är stretching och excentrisk träning.

Varmt välkommen på en behandling hos oss på Totalkropp!

Ryggskott hos Totalkropp i Stockholm

695 kr 40 min

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfrestning som ett lyft eller en vridning. Smärtan är oftast ofarlig men kan vara påfrestande, och att få hjälp bidrar till att lindra och snabba på läkningsprocessen.

Vilka symtom brukar förekomma vid ryggskott?

Många gånger kommer smärtan väldigt plötsligt och känns då skärande eller huggande. Ibland kan ryggskott komma smygande med en molande smärta och ofta öka i smärta gradvis.

Vad kan jag själv göra om jag har fått ryggskott?

• Värme och/eller kyla kan lindra smärtan en aning.
  • Att röra sig är alltid bra eftersom blodcirkulationen då kommer igång som är bra för hela kroppen.

Hur kan ryggskott behandlas?

Hos en av våra legitimerade naprapater kan du få hjälp med ditt ryggskott och din ländryggssmärta med olika behandlingsformer, träning, rådgivning och hemövningar.

Välkommen att boka en tid hos oss för behandling!

Kroppskoll hos Totalkropp i Stockholm

595 kr 30 min

Med en kroppskoll hos oss på Totalkropp kan vi hjälpa dig att göra aktiva friskvårdsval för att du ska motverka och slippa smärta. Varfö...

Varför ska man göra en kroppskoll?

Genom en undersökning identifierar vi riskfaktorer för att kunna förebygga dem. Det kan till exempel vara personlig rådgivning på övningar eller behandling för att undvika musarm, huvudvärk, ländryggs- eller nacksmärta. Det kan även vara att rehabiliterande råd om skadan redan uppkommit. Då gör vi en bedömning om var smärtan sitter och varför den har uppstått.

Kontakta oss om du har några frågor om hur vi kan hjälpa dig!

595 kr

30 min

Akupunktur/dryneedling hos Totalkropp i Stockholm

På Totalkropp använder vi akupunktur för att lindra smärta och behandla vissa sjukdomstillstånd. När nålar sätts in i särskilda punkter på kroppen ökar produktionen av olika ämnen som exempelvis endorfin, som är kroppens eget morfin som kan bidra till minskad smärta.

Efter akupunkturbehandlingen känns musklerna ofta mycket avspända.

Akupunktur används ofta i kombination med annan behandling, till exempel sjukgymnastik eller läkemedel.

Hur går akupunktur till?

Ett antal fina nålar sticks med en vridande rörelse in i akupunkturpunkter som kan finnas i muskler, senor eller bindväv. Nålarna placeras både i smärtområdet men kan även sättas i huvud, underarmar/hand eller underben/fot. När behandlaren vrider på nålarna stimuleras vävnaden och närliggande nerver. Det uppstår en känsla som kan beskrivas som pirrande, avdomnad eller tryckande.

Vanligen används fem till tolv nålar per behandling. Nålarna får sitta på plats i 20-30 minuter och behandlingen upprepas två till tre gånger per vecka. Resultatet ses efter upprepade behandlingar och effekten kan bedömas tidigast efter cirka fem behandlingar.

Vi utför även dry needling

Vid denna behandling används akupunkturnålar i muskeln där man upplever spänningar. Nålen riktas mot de ömma punkterna och syftet är att få ner smärta och spänningsnivå.

Det är en populär behandlingsform för muskelrelaterade spänningsbesvär och är ett verktyg som ofta kombineras med andra behandlingsformer i en naprapatibehandling.

Tekniken uppskattas både av idrottare och den allmänna patienten.

Välkommen till Totaltkropp för en akupunkturbehandling!

Peter Viklund

Therese Hammare

Massageterapeut

Karta - Ingenjörsvägen 34, Stockholm

• 20:32 - 06 jun, 2016 skrev:

Genom åren har jag varit hos flera naprapater på Totalkropp och alltid fått riktigt bra hjälp. Eftersom jag tränar och är aktiv har det alltid varit någon skavank att ta itu med. Till att börja med hade jag så svåra hälseneproblem för 7-8 år sedan att jag aldrig trodde jag skulle kunna springa igen, men efter undersökning och behandling av Peter V så kom jag ihåg med träning på riktigt igen. Därefter har det varit mindre skador eller överbelastningar, men gemensamt för alla behandlingar är att de alltid har varit grundliga, proffsiga och med fokus på helhet och långsiktig lösning. Kan inte nog rekommendera Totalkropp-gänget... !

De har alltid förklarat mina "problem" så att jag förstått och brytt sig om uppföljning och information!

• 14:08 - 02 jun, 2016 skrev:

Kan starkt rekommendera Totalkropp.
    Har en nackskada sen tidigare och från att ha sprungit till naprapaten varje månad tidigare så har jag sen jag började på Totalkropp för ca 1.5 år sedan nästan blivit helt bra. Går max var 4:e månad.
    Väldigt professionella, trevliga och en vilja att göra en långsiktig förbättring.

• 09:11 - 02 jun, 2016 skrev:

Jag började gå till Totalkropp 2008, både på regelbunden och oregelbunden basis, och har alltid varit nöjd med dem. De har en lyckad kombination av hög och bred kompetens och personligt engagemang. Oavsett vad jag haft problem med så har de alltid lyckats hjälpa mig. För mig finns bara ett val när jag är i behov av en naprapat och det är Totalkropp. Jag kan varmt rekommendera Totalkropp.

• 17:02 - 01 jun, 2016 skrev:

Jag har gått hos flera av de som jobbar på Totalkropp under många år nu och får alltid lika bra behandling, hjälp och råd. De jobbar nära tillsammans och de gånger jag haft besvär som någon annan kollega är bättre på att behandla så refereras jag dit istället.

Totalkropp jobbar mycket med förebyggande. Även om de tycker om dig så tycker de att det är bättre om du slipper komma alls.

Det kan ibland vara lite svårt att få en tid, då de är väldigt populära. Men är det akut så trollar de med knäna för att försöka lösa det.

• 12:22 - 01 jun, 2016 skrev:

Jag kan inget annat är att rekommendera Totalkropp.
    Flera gånger har jag behövt akut hjälp och då alltid fått en tid med kort varsel.
    Med gamla skador som med jämna mellanrum har jag gått både hos Peter och Johanna och fått kanonbra hjälp.

• Fråga ställd 19:55 16 nov 2017

Hej, jag vill boka en tid för akupunkturbehandling men finns inte bland boknings alternativ. Hur bokar jag?

Totalkropp svarar:

Hej!

Vi har Naprapater som jobber med Dry Needling, man ingen som jobber med ren akupunkturbehandling. Om du ønsker Dry Needling rekomenderer jeg deg boka en tid hos Tim.

Mvh
    Totalkropp