• 010 - 888 54 07

Kungstorpsvägen 8A, Höllviken - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Logo Audika Höllviken

Om Audika Höllviken

Välkommen till Audikas hörselklinik i Höllviken. Audikas legitimerade audionomer i Höllviken kan hjälpa dig med service av dina hörapparater. Du kan bland annat få hjälp med att justera inställningar, aktivera olika program och/eller koppla ihop dina hörapparater med en streamer eller annat hörselhjälpmedel. Vill du boka en tid för service? Kontakta oss så hjälper vi dig.

Om du är i behov av annan hjälp, så som hörseltest eller utprovning av hörapparat, är du välkommen till någon av våra andra hörselkliniker i Skåne. Vi erbjuder inte längre dessa tjänster på vår hörselklinik i Höllviken. Vi har valt att ändra om i vår verksamhet i Skåne. Inom vårt uppdrag för Region Skåne har vi valt att begränsa antalet kliniker till fyra stycken; Malmö Rundelsgatan, Helsingborg, Lund och Landskrona. Kliniken i Höllviken tar därför endast emot besök för service av hörapparater fram till och med 2021-06-30. Därefter stänger kliniken helt och du är då välkommen till vår närmaste klinik Malmö Rundelsgatan eller till någon av övriga audionommottagningar som är auktoriserade av Region Skåne. Dessa hittar du på 1177.

Har du frågor eller funderingar? Tveka inte att kontakta oss.

Aktuellt just nu

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Höllviken

Batterier till hörapparater hos Audika Höllviken

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i vår we...

Hörseltest online hos Audika Höllviken

Audika erbjuder hörseltest online, för dig som är nyfiken på hur du hör. Testet går snabbt att göra och ger dig en indikation på om du bör b...

Karta - Kungstorpsvägen 8A, Höllviken

Audika Höllviken

09:06 - 26 apr, 2019 skrev:

Kunnig hjälpsam trevlig personal.

09:05 - 26 apr, 2019 skrev:

Ett mycket trevligt och proffsigt bemötande.

09:04 - 26 apr, 2019 skrev:

14:27 - 03 dec, 2018

• Fråga ställd 16:14 08 okt 2019

Har ni fortfarande ”drop in” mottagning på Torsdagar?

Audika Höllviken svarar:

Hej, ja på torsdagar mellan 08.45-15:45 är du välkommen om du behöver hjälp enklare serviceärenden. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 10:23 03 sep 2018

Vilka tider/dagar i veckan har ni öppen mottagning i Höllviken?

Audika Höllviken svarar:

Hej Bo, vår hörselklinik i Höllviken är öppen alla vardagar. Du kan hitta information öppettider på vår hemsida: https://www.audika.se/centers/Sk%C3%A5ne/audika-hoellviken

• Fråga ställd 13:49 07 nov 2017

Hej!
    Vad är kostnaden för första besöket hos er, samt kostnad för utprovning, apparat m m. Vore intressant
    att veta. Har hörapparat, som behöver förnyas. Med vänlig hälsning, Marianne Persson

Hej Marianne,

Tack för dina frågor. Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne och alla våra kliniker är auktoriserade av regionen. En hörselundersökning kostar 200 kr (frikort gäller) och väljer du sedan att prova ut en hörapparat är kostnaden för utprovningsbesöket 1 000 kr. Väljer du att prova ut hörapparat ur Region Skånes sortiment betalar du 1 000 kr som är regionens avgift (utprovningsavgift). Du kan även välja hörapparat ur Audikas sortiment (det fria valet). Då får du en hörselcheck (rekvisition) på 1 800 kr per hörapparat av regionen. Om den hörapparat du väljer kostar mer, betalar du mellanskillnaden. Regionens avgift på 1 000 kr betalas även vid val av hörapparat ur Audikas sortiment. Du är varmt välkommen att kontakta oss på 0200 – 11 14 50 för att boka en tid för en hörselundersökning som ett första steg så att vi kan hjälpa dig.

Med vänlig hälsning,
    Audika