Rehabiliteringsmedicin mottagning Högsbo, Göteborg

Om Rehabiliteringsmedicin mottagning Högsbo, Göteborg

Mottagningen har 24 platser och är öppen måndag-fredag mellan 08.00 och 16.00.
Under en inledande vecka görs en omfattande utredning då patienten får träffa ett rehabiliteringsteam av läkare, sjuksköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut, logoped, samt vid behov kurator och neuropsykolog.Vid behov erbjuds patienten en plats i dagrehabiliteringen.
Tillsammans med teamet upprättar patienten en individuell rehabiliteringsplan som omfattar specifika åtgärder och mål utifrån individens förutsättningar och behov.
För övriga patienter som inte blir rekommenderade dagrehabilitering erbjuds andra lämpliga alternativ.

Vår målsättning är att stötta och stärka individer med neurologiska svårigheter till en så god funktionsförmåga och livskvalitet som möjligt.

Tunnlandsgatan 2 A, 421 37, Västra Frölunda, Hus B 9, Högsbo sjukhus - visa på karta