Avdelning 623, Göteborg

Om Avdelning 623, Göteborg

Till vår rehabiliteringsavdelning kommer patienter med olika neurologiska skador och sjukdomar. Vår största patientgrupp är personer med stroke, orsakad av blödningar eller blodproppar i hjärnan. Hit kommer även patienter som drabbats av traumatiska skallskador efter till exempel cykel- och ridolyckor eller andra typer av trauma. Våra patienter är mellan 18 och 65 år. Vi har 17 vårdplatser och bedriver en dygnet-runt-verksamhet sju dagar i veckan. Under rehabiliteringsperioden får våra patienter träffa ett specialistteam av läkare, sjuksköterska, arbetsterapeut, sjukgymnast, psykolog, kurator och logoped. Tillsammans med teamet upprättar patienten en individuell rehabiliteringsplan som innehåller specifika del- och huvudmål. Vår strävan är att stödja våra patienter till att uppnå en så hög grad av funktionsnivå och självständighet som möjligt. Under vårdtiden inbjuds även anhöriga eller andra närstående till informationsmöten och anhörigsamtal

Tunnlandsgatan 2A, 421 37, Västra Frölunda, Hus B9, Högsbo sjukhus - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Lördag - Söndag 11:00 - 20:00