Närhälsan Högsbo vårdcentral, Högsbo

Om Närhälsan Högsbo vårdcentral, Högsbo

Närhälsan Högsbo vårdcentral vänder sig till alla åldrar och vi behandlar akuta sjukdomar samt besvär som du haft en längre tid. I vår verksamhet arbetar vi med förebyggande hälsovård och psykologmottagning. Drop-in-mottagning för akuta korta besök mån, tis, ons och fre kl 8.00-9.00, tors 9.00-10.00.
I direkt anslutning till våra lokaler finns BVC.
Vårdcentralschef Liselotte Lindqvist tel 0703-321451.
PK-/Waranprovtagning mån-tor kl 9-14.

Vaccination onsdagar kl 13.00-16.00.

När vi har stängt hänvisar vi till Kungshöjds jourcentral mån-fre kl 17.00-22.00, lör, sön och helgdagar kl 10.00-16.00. Övrig tid hänvisar vi till Akutmottagningen Sahlgrenska Sjukhuset. Sjukvårdsrådgivningen tfn: 1177.

Lista dig hos Närhälsan Högsbo vårdcentral, Högsbo

Markmyntsgatan 14A, 414 80, Göteborg - visa på karta
Drop-in
Husläkare / vårdcentral, Kuratorsverksamhet

Närhälsan Högsbo vårdcentral, Högsbo

3,4

07:29 - 14 mar, 2019 skrev:

Svårt att få läkartid, långa väntetider på att ens få boka tid. Oacceptabelt, jag listar om mig.

00:13 - 03 mar, 2019 skrev:

Jättehärlig vårdcentral! Flera duktiga och pålästa doktorer. Kan rekommendera flera av de kvinnliga läkarna.

4,2

11:31 - 21 feb, 2019 skrev:

Jag var på undersökning mot slutet av sommaren för fotvård. Jag blev placerad på en "prioriteringslista" utan mer info. Efter ca 7-8 månader och uppskattningsvis 5-6 samtal blir jag lovad att få prata med en specialist för att boka tid / information. Jag blir dock aldrig uppringd och vid det sista samtalet som jag hade idag (som jag ringde) så fick jag reda på att det inte finns några tider alls i framtiden.

Kortfattat: Jag fick vänta i ca 7 månader för att få tipset "Sök Privat vård".

09:58 - 08 jan, 2019 skrev:

Mycket nöjd med all hjälp jag fått!

00:07 - 10 nov, 2018 skrev:

Världens bästa vårdcentral! Har hjälpt mig i med och mot vind i flera år💝🌹🌹🌹

4,2

19:02 - 17 maj, 2018 skrev:

Långa väntetider till dropp in. Ingen tidsbokning trots det står på webben. Låg bemanning. Det finns inte alltid en doktor på plats till dropp in.

05:49 - 17 mar, 2017 skrev:

Får alltid snabbt och effektivt hjälp.

23:31 - 24 nov, 2016 skrev:

Ni är grymma