Rehabiliteringsavdelning, Karlshamn

Om Rehabiliteringsavdelning, Karlshamn

Rehabiliterings- och strokeavdelningar finns både i Karlskrona och Karlshamn. Strokepatienter får akut omhändertagande med snabbt insatta åtgärder till bedömningar av rehabiliteringsbehov och genomförande av rehabiliteringsinsatser. I Karlshamn finns också rehabiliteringsplatser för vård av patienter med andra typer av hjärnskador, ryggmärgsskador och ortopediska åkommor.

Rehabiliteringsavdelningen i Karlshamn har 24 vårdplatser fördelade på tre team: stroketeam, rehabstroke team och allmänrehab team.

All inneliggande allmän rehabilitering samt rehabilitering av ryggmärgsskada och traumatisk hjärnskada är länsövergripande.

Blekingesjukhuset, Entrévägen, byggnad 16 - visa på karta
  • Måndag - Söndag 14:00 - 15:00