Mammografi Karlshamn

, Karlshamn

Gå in genom huvudentrén, höger vid centralkassan, ta hiss B till våning 2.,

Alla kvinnor i Blekinge som är mellan 40 och 74 år erbjuds mammografi, som är en röntgenundersökning av brösten för att upptäcka bröstcancer. Om du är äldre än 74 år har du möjlighet att få mammografi via remiss från din vårdcentral. Vid undersökningen trycks bröstet ihop några sekunder för att bilden ska bli så bra som möjligt. Undersökningen utförs i Karlskrona och Karlshamn. Mammografi på remiss från läkare, när man misstänker bröstcancer, utförs endast i Karlskrona eftersom röntgenläkare specialutbildade inom mammografi finns här. Läs mer under fliken Vårt utbud.

Informationen uppdaterades 12:00 - 10 maj, 2023

22 dec, 2020

Sköterskan gjorde vad hon skulle, men kunde ha varit bättre på att informera om tex labsvar.

28 maj, 2015

Riktigt illa att man inte ringer återbud vid maskinhaveri. Jag möttes när jag kom resande från Sölvesborg 26/5 av ett meddelande på dörren till väntrummet att maskinen var sönder sedan 21/5. Hörde att fler från Sölvesborg råkat ut för detta, liksom jag utan att ha blivit kontaktade per tel eller post. 3 mil i vardera riktningen att köra helt i onödan Vore lämpligt att skapa rutiner och uppföljning för hur man lämnar återbud och ger nya tider

Mammografi