Vårdcentralen Höör

, Höör

Storgatan 2, Höör, 24330 Höör

När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan även få de vanligaste vaccinationerna hos oss, till exempel mot influensa. Om du behöver hälso- och sjukvård av någon annan än oss hjälper vi dig vidare. Med 1177 direkt kan du söka vård digitalt hos oss på vårdcentralen. Du får en bedömning av dina symtom och kan sedan välja att chatta med vårdpersonal.

Informationen uppdaterades 13:21 - 9 jan, 2024

27 sep, 2023

Går inte få kontakt via telefon går inte lämna någon bedömning eftersom man inte får kontakt. Har ringt flera gånger under i månads tid.

4 apr, 2023

4 aug, 2022

Dels har dem dåliga telefoner för dem säger hela tiden att dem inte hör vad man säger. Sen kan deras läkare knappt göra sig förstådda då dem inte pratar svenska. Skulle bli uppringd av läkare då jag hade en telefontid. Åter igen säger han att han inte hör vad jag säger och att han ska ringa upp senare. Ringer aldrig igen tillbaka. Så fruktansvärt dåligt bemötande och lite hjälp man får. Senast försökte jag få hjälp med näringsdryck till min dotter fick ingen hjälp då dietisten hade semester? Allvarligt! Måste man planera sin sjukdom efter deras semesterlagen.

17 mar, 2022

Ni bytar läkare ofta, då utan att meddela patient, de nya läkarna läser inte journal och har ingen koll på något, tex mitt i insättning av ny medicin bytas läkare, några månader senare mottas information om ytterligare läkarbyte efter det att ordinarie läkare slutat. Fortfarande då under inställning av mediciner utan överrapportering mellan läkare eller att nya läkaren. svar på blodprover är mycket lång om man över huvud taget blir meddelad om sina provsvar! Under all kritik på hur ni vårdcentralen i höör sköts! Personalen på labb är väldigt bra, svårt att få tid bara.

17 jan, 2022

Vårdkval bra men ibland svårt att nå ”…ring i morgon” är inget ovanligt svar. Min fru tog PCR-prov i fredags, idag måndag finns det inte på mikrobiologen i Lund. Mkt underligt, någon har slarvat rejält. Och svar per tel: ”…..ring annan dag, idag kan vi inte ta emot ditt samtal” Lite tråkigt, jag/vi har upplevt VC Höör som bra tidigare…

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Höör har fått i Nationella Patientenkäten.

Drop-in-tider

Provtagning

Diabetesmottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Psykologverksamhet, barn och ungdom, Dietistverksamhet, Idrottsmedicin, Äldrevårdsmottagning, primärvård, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Primärvårdsrehabilitering, Vaccination mot covid-19, Arbetsterapi, Psykologverksamhet, vuxna, Kuratorsverksamhet, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet