Astrakangatan 15, Hässelby - Visa på karta

Logo Astrakankliniken

Hässelby, Stockholm

På Astrakangatan 15 i Hässelby hittar du Astrakankliniken och Tandläkare Lennart Ohlsson och Evelyn Rosenberg. Vi sitter i ljusa, fina lokaler, bara ett par minuter från tunnelbanan i Hässelby Gård.

Hos Astrakankliniken kan du till exempel får hjälp med:

• Tandläkarundersökning
  • Tandhygienistbehandling
  • Akuttandvård
  • Lagningar
  • Tandblekning
  • Tandimplantat
  • Fasader

Vi kan hjälpa dig på svenska, engelska och persiska.

Din trygghet är viktig för oss

Vår vision är tandvård i en lugn och trygg miljö och vi välkomnar både vuxna och barn. För att ge en harmonisk och rofylld atmosfär arbetar vi alltid med musik i bakgrunden. Du får alltid träffa samma personer när du kommer till oss, för kontinuitet och ökad trygghet.

Astrakankliniken är en del av Praktikertjänst. Praktikertjänsts logotyp

Välkommen till Astrakankliniken!

Informationen uppdaterades 16 april 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Astrakankliniken

Tandläkarundersökning hos Astrakankliniken i Hässelby

fr. 850 kr

Hos Astrakankliniken kan du få hjälp med en tandläkarundersökning. Det är den rutinundersökning som du genomgår regelbundet. Hur ofta tänderna behöver undersökas beror på hur stora problem du har, men det är vanligt att gå en gång om året.

Hur går tandläkarundersökningen till?

Vid en grundundersökning kontrollerar tandläkaren tänderna manuellt och med hjälp av röntgen. Tandläkaren tittar efter hål i tänderna och kontrollerar även tandköttet. Tandläkaren undersöker också om det finns risk för tandlossning. Om du har tandsten tar tandläkaren även bort den, och du får råd om hur du ska sköta om tänderna.

Välkommen att boka en tid hos Astrakankliniken!

fr. 850 kr

Tandhygienist hos Astrakankliniken i Hässelby

fr. 750 kr

Hos Astrakankliniken kan du få träffa en tandhygienist som kan behandla dina tänder. Tandhygienisten arbetar förebyggande och kan ge dig råd om hur du ska sköta om din munhälsa.

Hur går tandhygienistbehandlingen till?

Tandhygienisten ger dig en ordentlig rengöring där de tar bort tandsten och polerar tänderna. Behandlingen brukar ge en ren och fräsch känsla i munnen. Du får också råd om hur du kan motverka framtida besvär och hur du ska sköta om dina tänder.

Välkommen att boka en tid hos Astrakankliniken!

fr. 750 kr

Noshin Daraei

Tandsköterska

Karta - Astrakangatan 15, Hässelby

• 14:02 - 26 sep, 2013 skrev:

Lennart Ohlsson på Astrakankliniken är en underbart omtänksam och kunnig tandläkare. Jag har byggt upp en tandläkarskräck under flera år av misslyckade tandläkarbesök. För första gången känner jag fullt förtroende när jag går till tandläkaren. Även om det inte alltid är behagligt så bokar jag inte längre om besöken i onödan. Och går dit utan att tveka.
    Lätt på handen och lugn trygg och kompetent och humoristisk tandläkare utöver det vanliga. Även tandsköterskan är toppen! Kompetent, och trevlig. De är ett mycket bra team. Det känns när man är där.