Liljeholmstorget 7, Plan 7 Hiss B, Stockholm - Visa på karta

Logo Liljeholmens Kiropraktorklinik

Hägersten-Liljeholmen, Stockholm

Välkommen till Liljeholmens Kiropraktorklinik!

Hos oss kan våra kiropraktorer hjälpa både barn och vuxna att uppnå en optimal hälsa och välbefinnande genom kiropraktiskt vård och livsstilsråd. Vi hjälper dig att få ett välfungerande rygg- och nervsystem så att du kan få högsta möjliga livskvalitet.

Hit kan du t.ex. komma om du har:

• Ländryggsbesvär
  • Nackspärr
  • Musarm
  • Impingement
  • Spänningstillstånd
  • Gravidrelaterade besvär

Vi hjälper dig med problem i rörelseapparaten

Våra kiropraktorer kan hjälpa till med diagnostik, behandling, rehabilitering och förebyggande av funktionsstörningar och smärttillstånd i rörelseapparaten med fokus på rygg och nacke.

Vi använder alltid de bäst lämpade behandlingsteknikerna som självklart går i linje med den senaste forskningen.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 28 maj 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Liljeholmens Kiropraktorklinik

Kiropraktorbehandling hos Liljeholmens Kiropraktorklinik i Stockholm

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler, då kan smärta eller annat obehag uppstå. Genom att behandla leden förbättras både nervsystemets funktion och muskulaturens spänningstillstånd medan smärta och värk lindras.

Ryggen består av många leder mellan kotorna och det är ofta ryggen som kiropraktorn behandlar även om den upplevda smärtan sitter utanför ryggraden.

Före en kiropraktorbehandling

Du behöver inte förbereda dig inför en kiropraktorbehandling hos oss.

Under kiropraktorbehandlingen

Besöket inleds med att vi gör en ordentlig undersökning för att förstå vad ditt besvär är och vad det beror på. Behandlingen utförs främst med händerna och en behandlingsmetod som många känner till är kiropraktisk justering. När kiropraktorer justerar en led kan gas som finns mellan lederna frigöras och på grund av tryckutjämningen kan då ett ”knäpp” uppstå.

Efter kiropraktorbehandlingen

Det flesta upplever att besväret minskar redan under behandlingen. Ibland kan du uppleva en känsla som påminner om träningsvärk efter en behandling men detta är ingen fara. Ofta kan det vara bra att ta det lugnt någon dag efter behandlingen men det är från fall till fall.

Hur många gånger behöver man genomgå en kiropraktorbehandling?

Hur många behandlingar som behövs är individuellt och vanligtvis behövs mellan tre till sex behandlingar.

Välkommen att boka en tid hos våra kiropraktorer på Liljeholmens Kiropraktorklinik!

Kiropraktorbehandling för gravida hos Liljeholmens Kiropraktorklinik i Stockholm

Under din graviditet genomgår din kropp stora förändringar på kort tid. För att kunna bemöta förändringarna på bästa möjliga sätt är du beroende av ett välfungerande bäcken och en balanserad ryggrad.

Vad kan en kiropraktor hjälpa mig med under graviditeten?

Kiropraktorns uppgift är att korrigera ryggradens och bäckenets felfunktioner, gärna så tidigt som möjligt, så att de fungerar optimalt tillsammans för att på så sätt minska smärta.

Vanliga besvär som gravida kvinnor söker kiropraktor för:

• bäckenuppluckring
  • bäckenlåsning
  • förebyggande vård av rygg- och bäckenbesvär
  • bröst- och andningssmärtor
  • domningar i armarna
  • smärtor i bröstryggen
  • huvudvärk

Välkommen att boka en tid hos oss på Liljeholmens Kiropraktorklinik!

Kiropraktorbehandling för barn och ungdomar hos Liljeholmens Kiropraktorklinik i Stockholm

På Liljeholmens Kiropraktorklinik har vi erfarenhet av att hjälpa barn och ungdomar med olika kiropraktiska besvär. Vi kan hjälpa till med besvär som har sitt ursprung från mekaniska störningar i barnens leder och muskler såsom:

• gång och rörelsesbesvär
  • återkommande öroninflammationer
  • andningsbesvär/låsta leder i bröstryggen
  • ryggsmärta
  • axelsmärta
  • stressrelaterade besvär
  • huvudvärk
  • idrottskador.

Hur går en kiropraktorbehandling för barn och ungdomar till?

Kiropraktorn gör en omsorgsfull undersökning och analys av ryggen. Därefter behandlas eventuella dysfunktioner som upptäckts. Genom att korrigera funktionaliteten i kroppens leder och muskler kan nervsystemet fungera bättre.

Kontakta oss om du har några frågor eller vill boka en tid!

Nackspärr hos Liljeholmens Kiropraktorklinik i Stockholm

Vad är nackspärr? Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vri...

Vad är nackspärr?

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet. En nackspärr kan sitta i flera veckor.

Vad kan orsaka nackspärr?

En orsak till nackspärr kan vara om du suttit med nacken i direkt vinddrag och blivit kall om den. Nackspärr kan också utlösas av en olämplig sovposition eller om du har gjort en allt förhastad rörelse med nacken. Men ibland behöver nackspärr inte ha någon påtaglig orsak.

Finns det något jag kan göra för att förebygga nackspärr?

Regelbunden motion och stärkt nackmuskulatur kan minska risken för nackspärr. Att tänka på din arbetsposition, både på jobbet och privat, är också viktigt. Om du ofta vaknar med stel nacke kan du behöva se över din kudde.

Välkommen att boka en tid hos oss för att få hjälp med din nackspärr!

Hälsporre hos Liljeholmens Kiropraktorklinik i Stockholm

Varför får man hälsporre? En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt...

Varför får man hälsporre?

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belastas när vi står, går och springer.

Finns det några vanliga symtom vid hälsporre?

Ett vanligt symtom är känslan av smärta och ömhet i hälen i de första stegen du går efter stillasittande, till exempel när du kliver upp ur sängen på morgonen. Smärtan känns ofta under eller på insidan av hälen och smärtans styrka kan variera från lättare obehag till kraftigt brännande.

Hur behandlas hälsporre?

På Liljeholmens Kiropraktorklinik kan vi behandla din hälsporre med olika metoder. En vanlig behandlingsmetod vi använder oss av är stötvåg. Utan behandling kan det ta upp till ett år för hälsporren att försvinna.

Välkommen att kontakta oss för behandling av din hälsporre!

Massage hos Liljeholmens Kiropraktorklinik i Stockholm

På Liljeholmens Kiropraktorklinik erbjuder vi massage. Vad är massage bra för? Massagens primära effekt är att lösa upp spända muskle...

På Liljeholmens Kiropraktorklinik erbjuder vi massage.

Vad är massage bra för?

Massagens primära effekt är att lösa upp spända muskler eftersom rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och flexibla. Massage kan även öka blodcirkulationen, frigöra endorfiner som har en smärtlindrande effekt och hormonet oxytocin som kallas ”lugn-och-ro-hormon”.

Vi utför Klassisk svensk massage

Hos oss utför vi klassisk svensk massage. Det är en relativt kraftig massage där massören bearbetar huden och musklerna både ytligt och på djupet. Massören använder sig av knådningar, tryck och strykningar som ökar rörligheten, mjukar upp spända och stela muskler, ger avslappning och stärker immunförsvaret.

Kontakta oss för att boka en tid!

Akut kiropraktor hos Liljeholmens Kiropraktorklinik i Stockholm

Har du fått akuta problem och behöver en kiropraktor? Det är viktigt att du snabbt får en effektiv behandling när ett akut tillstånd uppk...

Har du fått akuta problem och behöver en kiropraktor?

Det är viktigt att du snabbt får en effektiv behandling när ett akut tillstånd uppkommer. Det kan hjälpa till att förkorta läkningsprocessen och minska risken för komplicerade och utdragna besvär.

Vi på Liljeholmens Kiropraktorklinik kan erbjuda akuttider hos kiropraktor varje vardag. Ring oss så hjälper vi dig!

Axelsmärta hos Liljeholmens Kiropraktorklinik i Stockholm

Axelsmärta är idag en vanlig åkomma och smärtan kan sitta en bit över och nerpå axeln, men ibland också involvera hela armen, en del av ryggen samt nacken. Symtomen kan antingen komma smygande eller slå till akut, och du kan också känna dig stel och öm samt uppleva smärtor och/eller en molande värk, domningar, stickningar, kraftlöshet eller nedsatt funktion.

Vi hjälper dig med axelvärken!

Vid axelsmärta kommer kiropraktorn att behandla den del av rörelseapparaten som har nedsatt funktion, vilket inte alltid är där smärtan sitter. Det kan alltså innebära att förutom att behandla axeln lokalt, behandlas också nacke, bröstrygg, skuldror eller nyckelben för att minska smärtan och återupprätta normal funktion i mjukdelar och leder.

Kontakta oss på Liljeholmens Kiropraktorklinik för behandling av din axelsmärta!

Akut ryggskott hos Liljeholmens Kiropraktorklinik i Stockholm

Drabbats av ryggskott? Ryggskott kan uppstå akut och då ofta i samband med en rörelse, ofta så "hugger det till" i ryggen. Ryggskott kan ...

Drabbats av ryggskott?

Ryggskott kan uppstå akut och då ofta i samband med en rörelse, ofta så "hugger det till" i ryggen. Ryggskott kan också uppstå gradvis och komma smygande. Då sitter smärtan i ländryggen men en diffus smärta kan också breda ut sig mot säte, höft och lår.

Hos oss på Liljeholmens Kiropraktorklinik kan vi hjälpa dig som drabbats av akut ryggskott att snabbt få behandling!

Ulrika Tegelman Jones

Ulrika Tegelman Jones

Kiropraktor

Ulrika är utbildad till kiropraktor vid AECC (Anglo- European College of Chiropractic) i England. Efter sin utbildning har hon jobbat vid flera etablerade kiropraktormottagningar i Stockholm och år 2002 öppnade hon Liljeholmens Kiropraktorklinik tillsammans med Jess.

Ulrika har gått flera vidareutbildningar i kiropraktik för barn och gravida.

Jess Jones

Jess Jones

Kiropraktor

Jess är utbildad till kiropraktor vid AECC (Anglo- European College of Chiropractic) i England. Efter sin utbildning har han jobbat på flera väletablerade mottagningar i Stockholm och år 2002 öppnade han Liljeholmens Kiropraktorklinik tillsammans med Ulrika.

Jess har deltagit i kurser med Movnat, STAC (elittränareutbildning) och fördjupat sig i barfota löpteknik.

Camilla Hansen

• 14:25 - 07 mar, 2018

• 08:02 - 16 feb, 2017

• Fråga ställd 20:14 03 jul 2018

Hejsan :)
    Jag verkar ha överansträngt mina knän efter ett danspass. Har inte direkt ont nu men det knäpper och knakar när jag går i knäna och ena knät känns instabilt. Kan ni hjälpa till med knäproblem ellet ska jag uppsöka sjukgymnast? :)

Liljeholmens Kiropraktorklinik svarar:

Hej Maria, vi kan hjälpa med knäproblem genom att titta på orsaken till att ett knä exempelvis blir överbelastat. Ang dina problem är det svårt att säga något säkert utan att först ha undersökt dig grundligt. Det kan handla om överansträngning och då går symptomen över efter vila. Dock aktiv vila vilket betyder att du ska röra dig men inte anstränga dig. Det kan även handla om en menisk skada. Vänligen Ulrika, leg kiropraktor

• Fråga ställd 16:58 14 feb 2018

Hur mycket kostar behandlingen hos er

Liljeholmens Kiropraktorklinik svarar:

Hej Carin!
    Första besöket kostar 500kr och därefter kostar det 400kr
    Med vänliga hälsningar
    Liljeholmens kiropraktor klinik i liljeholmen