• 08-464 64 50, Växel: 08-464 64 00

Fruängsgången 2 - Visa på karta

4,9

Logo ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus

Om ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus

Fruängens Öron-, Näs- och Halsmottagning är en specialistläkarmottagning inom öron-, näs- och halssjukdomar.

Mitt i Fruängens Centrum

Mottagningen finns i nyrenoverade och fräscha lokaler, lättillgängligt intill Fruängens Centrum och tunnelbana, i ett läkarhus där det finns flera andra specialiteter. Dessutom ligger den bredvid Fruängens Vårdcentral.

Vårt team

På mottagningen jobbar en öron-, näs- och halsspecialist, överläkare Dr Samir Alkhali som också är verksamhetschefen, samt en sjuksköterska och en audionom.

Till oss är du varmt välkommen både med och utan remiss från din husläkare. Vi har också möjlighet till akuttider men dessa måste ringa och bokas innan du kommer till oss.

Mottagningen är ansluten till Stockholms Läns Landsting och hos oss betalar du gällande patienttaxa.

Medicinsk och/eller kirurgisk behandling

Sjukdomar inom öron, näsa och halsområdet kan behandlas medicinskt och/eller kirurgiskt beroende på vilket sjukdomstillstånd du söker för. Som patient får du tillfälle att diskutera med doktorn de alternativ som finns för dig.

Vanliga besvär inom öron, näsa eller hals som vi behandlar:

• Infektioner i öron, näsa eller hals
  • Eksem och klåda i öra
  • Lockkänsla i öronen
  • Vaxproppar
  • Främmande kroppar i öronen eller näsan
  • Återkommande halsinfektioner/halsflusser
  • Återkommande öroninflammationer
  • Återkommande bihåleinflammationer
  • Kroniska näs- och bihålebesvär såsom näspolyper och kroniska sinuiter
  • Allergiska besvär i näsa och bihålor
  • Vätska innanför trumhinnan med hörselnedsättning
  • Hörselnedsättningar hos vuxna (möjlighet att prova ut hörapparater i samarbete med Hörselcenter)
  • Hörselnedsättningar hos barn (inkl. vätska innanför trumhinnan)
  • Nästäppa hos barn och vuxna
  • Snarkningar hos barn
  • Snarkningar hos vuxna (utredning och vidareremittering för behandling med CPAP, antiapnéskena, m.m.)
  • Återkommande näsblödningar
  • Hud- och slemhinneförändringar
  • Yrsel
  • Klumpkänsla i halsen samt slemmighetskänsla i halsen
  • Långvarig heshet
  • Sväljsvårigheter
Informationen uppdaterades 04 december 2019 av Vården.se

Behandlingar hos ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus

Återkommande halsfluss/halsinfektioner hos ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus i Hägersten

Frikort gäller. Patienter under 18 år och över 85 år betalar 0 kr för sitt besök. Patienter mellan 19-84 år med remiss från vårdcentralen betalar 150 kr, utan remiss från vårdcentral kostar besöket 350 kr.

Sjukdomar inom öron, näsa och halsområdet kan behandlas medicinskt och/eller kirurgiskt beroende på vilket sjukdomstillstånd du söker för. T...

Bihåleinflammation hos ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus i Hägersten

Återkommande öroninflammation hos ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus i Hägersten

Yrsel hos ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus i Hägersten

På Öron-, Näs och Halsmottagningen i Fruängens Läkarhus utreder och behandlar vi yrsel. Varför får man yrsel? Att bli yr är ett vanlig...

Vaxproppar hos ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus i Hägersten

På Öron-, Näs och Halsmottagningen i Fruängens Läkarhus kan vi hjälpa till att behandla vaxproppar. Tidigt tecken på vaxpropp Öronvaxe...

Nästäppa hos ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus i Hägersten

På Öron-, Näs och Halsmottagningen i Fruängens Läkarhus utreder och behandlar vi nästäppa, som man kan ha i ena eller båda näsborrar. V...

Snarkningar hos ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus i Hägersten

Vill du sluta snarka? På Öron-, Näs och Halsmottagningen i Fruängens Läkarhus utreder och behandlar vi snarkningar, ett vanligt problem. ...

Dr Samir Alkhali

Öron-, näs- och halsspecialist, överläkare

Jessica Cederlid

Sjuksköterska

Nadia Alkoffagi

Audionom

Karta - Fruängsgången 2

ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus

4,9

09:24 - 04 dec, 2019 skrev:

Fint mottagande i en lugn miljö, skapade mycket fint förtroende!

11:26 - 31 aug, 2019 skrev:

Mycket bra, fick hjälp för ett par år sen med en långdragen halsinfektion (två månader!) som vårdcentralen viftade bort som virus. Fick snabbt tid och snabb och proffsig bedömning med odling på förfrågan, borde ringt tidigare!

20:36 - 26 aug, 2019 skrev:

Gud vad glad jag blir att jag hittade er.
Fick en sådan bra hjälp av Samir läkaren som kollade igenom min hals då jag hade en svullnad bakom mandeln,han tog sin tid och lyssnade igenom mitt besvär och gjorde all sorts tester.
Jag är absolut en stam patient här.
Helt fantastisk läkare och sköterska,tack för att ni finns!
/ Hadil Kim

15:07 - 25 aug, 2019

14:22 - 14 aug, 2019

14:17 - 26 jun, 2019 skrev:

Varmt rekommenderar. Duktig läkare. Trevlig personal . Lung och tryggt.
Problemet som jag hade 3 år, han läkt under 3 veckor.
Stor tack för dr.Samir.

13:45 - 18 jun, 2019 skrev:

Mycket bra mottagande, proffsig läkare som tog problem på allvar. Tummen upp!

11:51 - 27 mar, 2019 skrev:

Jättetrevlig sköterska och läkare. Fick fin hjälp. Kan varmt rekommenderas.

14:38 - 22 feb, 2019

13:28 - 11 jan, 2019

12:04 - 07 jan, 2019 skrev:

Bästa läkaren inom denna specalist. Tack Dr Samir.

12:14 - 26 dec, 2018 skrev:

Väldigt professionell läkare och snabba bedömningar! Har hjälpt mig varje gång! Han tar sin tid åt sin patient.

14:03 - 30 okt, 2018 skrev:

Brukar inte skriva recensioner men fick ett mycket bra bemötande och en väl genomförd och noggrann undersökning. Stor skillnad mot när jag tidigare besökt husläkare för samma problem. Mottagningen rekommenderas!

4,2

11:28 - 06 sep, 2018

15:11 - 17 apr, 2018 skrev:

Mycket nöjd med besöken, hjärtligt tack!

17:49 - 06 apr, 2018

17:40 - 06 mar, 2018 skrev:

Proffsig och kunnig läkare! Berättade allt i detalj vad han skulle göra vilket uppskattades! Rekommenderas varmt!

18:09 - 03 mar, 2018 skrev:

toppen läkare

12:29 - 22 feb, 2018 skrev:

Var jötte nöjed och fick behandling dirkt. Mycket bättre än akut motagning

20:51 - 12 feb, 2018 skrev:

Jätte kunnligt läkare 👌🏻

05:48 - 27 jan, 2018 skrev:

Högsta betyg!
All personal på mottagningen är toppen!
En mer vänlig och noggrann läkare går nog inte att hitta!
Vi är sååå glada att vi hittat hit!

17:41 - 26 jan, 2018 skrev:

Tack för ert fina mottagande, tack ....

12:07 - 04 jan, 2018 skrev:

Dr Samir Alkhali är trevlig,lugn och framförallt noggrann och kunnig. Trevlig mottagning med fint bemötande.

09:02 - 11 sep, 2017 skrev:

Min 13 åring fick noggrann undersökning och bra hjälp. Mycket trevligt bemötande.

21:26 - 12 jun, 2017 skrev:

Trevlig personal o bra läkaren och sjuksköterska

14:59 - 12 jun, 2017 skrev:

Bästa öronläkaren + sjuksköterska.

11:09 - 07 jun, 2017 skrev:

Bästa läkare jag har träffat.

13:41 - 09 maj, 2017

14:19 - 18 apr, 2017 skrev:

Fem stjärnor!

08:53 - 24 mar, 2017 skrev:

Jag har gått på mottagningen i flera år och är alltid lika nöjd. Både läkare och receptionen är väldigt trevliga. Toppen!

• Fråga ställd 20:49 13 dec 2019

Hej.
    Jag har fått knölar i munnen och halsen som inte går över.
    Jag var i Älvsjö halsklinik i somras han tittade i halsen men inte i munnen,
    Han kunde inte hitta något i halsen. Men jag känner att det är något som inte ska vara där.
    Jag har känt av det i över ett år. Dom tog bort köldkörteln för tretio år sedan ett år senare kom en ny knöl i halsen som läkaren tog bort. Det känns att en knöl är på gång på samma ställe.
    Är det något som ni kan titta på?
    Hälsningar Kjell

Hej Kjell
    Vi kan visst titta i munnen.
    Det är dock svårt att, endast ur beskrivningen, veta vad dessa "knölar" är och om det finns något samband med sköldkörteln och/eller dess tidigare borttagna knölar. Man behöver först göra en anamnes-tagning, undersökning och bedömning och utifrån dessa
    och vid befintliga besvär ta ställning till om knölarna behöver åtgärdas och i så fall hur de ska åtgärdas.

• Fråga ställd 11:54 31 okt 2019

Hej utför ni kontroll,hörseltest och ev scanning av barns öron ? Har en son på 16 månader och inte nöjd med föregående hörseltest mm, de säger bara att det är ” vatten” bakom membranet ,skyller på det istället för tar oss oroliga föräldrar på allvar, mvh danne

Hej Danne
    Vi på Fruängens ÖNH-mottagning utför givetvis bl.a. undersökningar/ och kontroller av barns öron, tympanogram (tryckmätning av mellanöronen), samt har möjlighet till "screening" av barns hörsel (hörselscreening görs i så fall vid ett separat tillfälle).
    Om orsaken bakom en hörselnedsättning är kvarstående vätska innanför trumhinnan så kan vi remittera vidare för insättning av plaströr om indikation till detta föreligger.
    Hoppas att ni har fått ett tillfredsställande svar.

• Fråga ställd 21:09 16 sep 2019

Behöver jag en remiss för att gå komma till er ?

Hej
    För att komma till oss behöver man ingen remiss.

• Fråga ställd 11:32 30 aug 2019

Hej! Jag undrar ifall ni enbart spolar vaxproppar eller om ni också har möjlighet att plocka ut dem som hört att man också kan göra? Tycker nämligen det är väldigt obehagligt att spola.

Hej
    Vaxproppar i hörselgångarna kan behandlas/avlägsnas på olika sätt. Man kan spola ut dem med vatten (vilket oftast görs på vårdcentralen), suga ut dem med sugapparat (vilket är den vanligaste metoden hos oss), och att peta bort eller plocka bort dem i vissa fall.
    Vi har dock möjlighet till alla dessa metoder.
    Hoppas att ni har fått ett tillfredsställande svar.
    Mvh. ÖNH-specialist,
    Samir Alkhali

• Fråga ställd 10:43 06 aug 2019

Hej,
    Jag har en dotter på 4 år som har haft öroninflammationer.
    Behöver jag ha remiss för att komma till er? Har ni även akuttider ?

Hej
    Vi behöver egentligen ingen remiss. Du kan ringa expeditionen på telefon 084646450 om ni önskar komma till oss. Vi brukar ha 1-3 akuttider per dag eftersom vi har planerade besök (och inte drop in). Man kan ringa och boka en akuttid om det finns någon akutlucka kvar.
    Hoppas att ni har fått ett tillfredsställande svar
    Mvh.
    Samir Alkhali, ÖNH-specialist.