1/6
Öppet måndag från 08:00

ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus

Fruängsgången 2

ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus

Fruängens Öron-, Näs- och Halsmottagning är en specialistläkarmottagning inom öron-, näs- och halssjukdomar.

Mitt i Fruängens Centrum

Mottagningen finns i nyrenoverade och fräscha lokaler, lättillgängligt intill Fruängens Centrum och tunnelbana, i ett läkarhus där det finns flera andra specialiteter. Dessutom ligger den bredvid Fruängens Vårdcentral.

Vårt team

På mottagningen jobbar en öron-, näs- och halsspecialist, överläkare Dr Samir Alkhali som också är verksamhetschefen, samt en sjuksköterska och en audionom.

Från och med 1 januari 2021 behöver du som vill boka ett nybesök hos oss ha remiss från din vårdcentral eller annan vårdgivare. För återbesök behövs ingen remiss.

Mottagningen är ansluten till Stockholms Läns Landsting och hos oss betalar du gällande patienttaxa.

Medicinsk och/eller kirurgisk behandling

Sjukdomar inom öron, näsa och halsområdet kan behandlas medicinskt och/eller kirurgiskt beroende på vilket sjukdomstillstånd du söker för. Som patient får du tillfälle att diskutera med doktorn de alternativ som finns för dig.

Informationen uppdaterades 15:48 - 17 dec, 2020

Boka behandling

Återkommande halsfluss/halsinfektioner
hos ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus i Hägersten

Sjukdomar inom öron, näsa och halsområdet kan behandlas medicinskt och/eller kirurgiskt beroende på vilket sjukdomstillstånd du söker för. T...

Frikort gäller. Patienter under 18 år och över 85 år betalar 0 kr för sitt besök. Patienter mellan 19-84 år med remiss från vårdcentralen betalar 150 kr, utan remiss från vårdcentral kostar besöket 350 kr.

Bihåleinflammation

Återkommande öroninflammation

Yrsel
hos ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus i Hägersten

På Öron-, Näs och Halsmottagningen i Fruängens Läkarhus utreder och behandlar vi yrsel. Varför får man yrsel? Att bli yr är ett vanlig...

Vaxproppar
hos ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus i Hägersten

På Öron-, Näs och Halsmottagningen i Fruängens Läkarhus kan vi hjälpa till att behandla vaxproppar. Tidigt tecken på vaxpropp Öronvaxe...

Nästäppa
hos ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus i Hägersten

På Öron-, Näs och Halsmottagningen i Fruängens Läkarhus utreder och behandlar vi nästäppa, som man kan ha i ena eller båda näsborrar. V...

Snarkningar
hos ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus i Hägersten

Vill du sluta snarka? På Öron-, Näs och Halsmottagningen i Fruängens Läkarhus utreder och behandlar vi snarkningar, ett vanligt problem. ...

Frågor och svar

Fråga ställd 20:49 - 13 dec, 2019

Hej. Jag har fått knölar i munnen och halsen som inte går över. Jag var i Älvsjö halsklinik i somras han tittade i halsen men inte i munnen, Han kunde inte hitta något i halsen. Men jag känner att det är något som inte ska vara där. Jag har känt av det i över ett år. Dom tog bort köldkörteln för tretio år sedan ett år senare kom en ny knöl i halsen som läkaren tog bort. Det känns att en knöl är på gång på samma ställe. Är det något som ni kan titta på? Hälsningar Kjell

ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus svarar:

Hej Kjell Vi kan visst titta i munnen. Det är dock svårt att, endast ur beskrivningen, veta vad dessa "knölar" är och om det finns något samband med sköldkörteln och/eller dess tidigare borttagna knölar. Man behöver först göra en anamnes-tagning, undersökning och bedömning och utifrån dessa och vid befintliga besvär ta ställning till om knölarna behöver åtgärdas och i så fall hur de ska åtgärdas. Mvh. Samir Alkhali

Fråga ställd 11:54 - 31 okt, 2019

Hej utför ni kontroll,hörseltest och ev scanning av barns öron ? Har en son på 16 månader och inte nöjd med föregående hörseltest mm, de säger bara att det är ” vatten” bakom membranet ,skyller på det istället för tar oss oroliga föräldrar på allvar, mvh danne

ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus svarar:

Hej Danne Vi på Fruängens ÖNH-mottagning utför givetvis bl.a. undersökningar/ och kontroller av barns öron, tympanogram (tryckmätning av mellanöronen), samt har möjlighet till "screening" av barns hörsel (hörselscreening görs i så fall vid ett separat tillfälle). Om orsaken bakom en hörselnedsättning är kvarstående vätska innanför trumhinnan så kan vi remittera vidare för insättning av plaströr om indikation till detta föreligger. Hoppas att ni har fått ett tillfredsställande svar. Mvh. Samir Alkhali

Fråga ställd 21:09 - 16 sep, 2019

Behöver jag en remiss för att gå komma till er ?

Hej För att komma till oss behöver man ingen remiss. Mvh. Samir Alkhali

Fråga ställd 11:32 - 30 aug, 2019

Hej! Jag undrar ifall ni enbart spolar vaxproppar eller om ni också har möjlighet att plocka ut dem som hört att man också kan göra? Tycker nämligen det är väldigt obehagligt att spola.

ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus svarar:

Hej Vaxproppar i hörselgångarna kan behandlas/avlägsnas på olika sätt. Man kan spola ut dem med vatten (vilket oftast görs på vårdcentralen), suga ut dem med sugapparat (vilket är den vanligaste metoden hos oss), och att peta bort eller plocka bort dem i vissa fall. Vi har dock möjlighet till alla dessa metoder. Hoppas att ni har fått ett tillfredsställande svar. Mvh. ÖNH-specialist, Samir Alkhali

Fråga ställd 10:43 - 6 aug, 2019

Hej, Jag har en dotter på 4 år som har haft öroninflammationer. Behöver jag ha remiss för att komma till er? Har ni även akuttider ?

ÖNH-mottagningen Fruängens Läkarhus svarar:

Hej Vi behöver egentligen ingen remiss. Du kan ringa expeditionen på telefon 084646450 om ni önskar komma till oss. Vi brukar ha 1-3 akuttider per dag eftersom vi har planerade besök (och inte drop in). Man kan ringa och boka en akuttid om det finns någon akutlucka kvar. Hoppas att ni har fått ett tillfredsställande svar Mvh. Samir Alkhali, ÖNH-specialist.

4.92 / 5

16 feb, 2021 Jimmy B. skrev:

Mycket bra ställe både läkare och Jessica lyssnar på en och tar sej tid 🙂

12 jan, 2021 Helena F. skrev:

Kan varmt rekommendera mottagningen. Får alltid så bra hjälp och ett mycket trevligt bemötande av läkare och sköterska.

28 aug, 2020 Emelie J. skrev:

Bästa läkaren jag träffat på länge! Väldigt tillmötesgående och proffsigt, tog sig tid och lyssnade ordentligt. Jättenöjd!!

24 apr, 2020 Tilo S. skrev:

4 dec, 2019 Susi E. skrev:

Fint mottagande i en lugn miljö, skapade mycket fint förtroende!

Växel: