• 08 - 18 57 00

Bokbindarvägen 86, Hägersten - Visa på karta

Logo Behandlingscenter

Hägersten-Liljeholmen, Stockholm

På Behandlingscenter erbjuder vi naprapati, massage, akupunktur, friskvårdskonsultationer samt tränings och hälsovägledning både för privatpersoner och företag.

Behandlingstider när det passar dig

Det finns möjlighet att få behandlingstider på kvällar och helger utöver vanliga öppettider och vi har även tider för akutbehandling hos naprapat om oturen är framme.

Varför ska man söka sig till Behandlingscenter?

Måste man ha ont? Nej. Man kan boka behandling utan att man har större besvär. Bara för att känna den härliga känslan av att må bra. Kommer du ihåg senast du vaknade och mådde riktigt bra på morgonen? Gör något åt det. Du behöver inte vara småstel och trött.

Boka tid i dag så du kan må bra och prestera ditt bästa.

Informationen uppdaterades 09 oktober 2014 av Vården.se

Behandlingar hos Behandlingscenter

Akupunktur hos Behandlingscenter i Hägersten

Klassisk akupunktur Klassisk akupunktur är en flera tusen år gammal behandlingsform som härstammar ifrån Kina. Klassisk akupunktur utgår ...

Klassisk akupunktur

Klassisk akupunktur är en flera tusen år gammal behandlingsform som härstammar ifrån Kina. Klassisk akupunktur utgår ifrån principen att en obalans har uppstått i kroppen vilken man försöker åtgärda genom att sätta nålar i energimeridianer som går i hela kroppen. Bestämda punkter på kroppen stimuleras för att ge smärtlindring och läkning.

Mot vilka besvär är akupunktur en effektiv behandlingsform? Akupunkturbehandling ger effektiv hjälp mot; migrän, stress, om du vill sluta röka, utbrändhet, gikt och olika smärttillstånd så som rygg-, nacke- och huvudvärk.

Akupunktur 2000

Akupunktur 2000 är en ny form av akupunktur som är framtagen av dansken John Boel som under lång tid har jobbat som klassisk akupunktör. Han har utvecklat ett system som ger snabbare effekt och bättre resultat på en del åkommor än vad klassisk akupunktur ger.

Mot vilka besvär är akupunktur 2000 en effektiv behandlingsform?

Denna behandlingsform är särskilt effektiv mot besvär i rörelseapparaten och mot ögonsjukdomar. Behandlingsformen kan även ha positiv effekt på många andra åkommor, jag har bland annat använt den med bra resultat på hyperaktiv blåsa.

Bland ögonsjukdomar så är det endast närsynthet och skelning som man inte har någon effekt på.

Friskvårdskonsultation hos Behandlingscenter i Hägersten

Behandlingscenter erbjuder konsultationer med fokus på hälsa och livskvalitét. Vår utbildade Friskvårdskonsult Ulrica Brunner jobbar med...

Behandlingscenter erbjuder konsultationer med fokus på hälsa och livskvalitét.

Vår utbildade Friskvårdskonsult Ulrica Brunner jobbar med stresshantering, kost och träningsprogram, viktproblem, sömnsvårigheter, spänningar i nacke och rygg, migrän eller spänningshuvudvärk.

Behöver du hjälp att strukturera upp delar av ditt liv och känner dig allmänt stressad? Då har du hamnat rätt! Tillsammans arbetar du och konsulenten fram en plan som passar ditt liv och dina individuella behov.

Välkommen att boka in ditt första möte, dessutom helt kostnadsfritt.

Laserbehandling hos Behandlingscenter i Hägersten

En laser är en ljuskälla som avger ytterst rent ljus genom att det har en enda våglängd med långa sammanhängande vågor. Behandling med medicinsk lågeffektslaser är både smärtfritt och riskfritt.

Laserljuset ger energi som stimulerar kroppens egen förmåga till självläkning av kroniska och tillfälliga skador, samt inflammationer. I oberoende medicinska studier har det visat sig att laserljuset har en mycket positiv verkan vid behandling av dessa besvär.

Då laserljus påverkar många olika processer i cellen, kan många vitt skilda tillstånd påvärkas. Några av verkningsmekanismar är:

• immunförsvaret lokalt
  • blodcirkulationen
  • behandlingen är antiinflammatorisk
  • kan påverka smärttillstånd

Exempel på tillstånd där laser har bra effekt är:

Bensår - sårläkning
Tennisarmbåge
Triggerpunkter
Whiplash

Behandlingsreaktioner

Vissa reagerar omgående på en laserbehandling, andra behöver flera behandlingar. Vanliga reaktioner är så kallad ”skenfriskhet”, trötthet och eventuellt en övergående smärtreaktion. Behandling med lågeffektslaser är helt riskfritt.

Vi erbjuder laserbehandling med terapeutisk laser i Hägersten, Stockholm.

Massage hos Behandlingscenter i Hägersten

Massage är en behandlingsform som kan ge många bra resultat. Den kan vara avstressande och avslappnande, ”som balsam för själen” som en kund sa efter en behandling.

Massage ger ökat blodflöde, muskelavslappning och smärtlindring. Man kan även jobba med metoder som stretching och triggerpunkter.

Företagsmassage

Vi har massage på våra klinik på Hägerstensåsen i Stockholm. Men även ute på företag. Kontakta oss för mer information.

Naprapatbehandling hos Behandlingscenter i Hägersten

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar därmed både muskler och leder.

Här Behandlingscenter behandlar vi både akuta och kroniska besvär.

Före besöket

Du behöver inte förbereda något inför ditt besök.

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och för att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage, töjning och naprapaten utför även akupunktur.

Efter besöket

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När man genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt sitt besvär så kvarstår en viktigt del - att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient får råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskelatur för att undvika att besväret återkommer.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling? Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär man har och hur länge man haft besväret etc. Men tre till fem gånger är vanligt.

Vi erbjuder även naprapati till företag, vi kan då komma ut till företaget och genomföra behandlingen på plats.

Karta - Bokbindarvägen 86, Hägersten

• Fråga ställd 17:27 05 jul 2016

Är ni anslutna till FK vid Ischias behandling?

Behandlingscenter svarar:

Hej Felicia.

Det är för närvarande i stort sätt bara sjukgymnaster som är anslutna till försäkringskassan. Det finns numera möjlighet för det för naprapater, men det är en svår ock krånglig process så jag tror om möjlig det finns en naprapatklinik som är det i Stockholm. Dom lär nog ha långa köer, men du kan prova kontakta dom och se. Tror dom heter Backbone.
    Om du väljer att gå privat så ligger vi bland Stockholms billigaste naprapatpriser med 550:- för ca 40min behandling på dagtid. Ofta kan man utnyttja friskvårdspengen på jobbet.

Hälsningar
    leg. naprapat Jörund Rundhovde