Närhälsan Högsbo vårdcentral, Högsbo

Närhälsan Högsbo vårdcentral

, Högsbotorp

Markmyntsgatan 14A, 414 80, Göteborg, 41480 Högsbo

DROP IN till läkare Öppet: 08:00 – 09:00 (Vid hög belastning kan det bli en viss väntetid.) Vi kan hjälpa dig med ett ( 1 ) akut, nytillkommet besvär på Drop-In: Allergisk reaktion Hosta / Halsont Fallskador / Sårskador Hudbesvär/klåda Luftvägsinfektioner Magbesvär Muskel och ledbesvär Urinvägsbesvär Yrsel och huvudvärk Ögonbesvär Öronbesvär Om ditt sjukdomstillstånd kräver utredning vid till exempel långvariga besvär (Mer än 5 veckor), behöver du en bokad tid. Psykiska besvär / Stressreaktioner hänvisas till formulär på 1177 via ”mina sidor”. Vi förlänger INTE pågående sjukskrivningar och skriver INTE ut beroendeframkallande läkemedel. Datum för nästa webinarie om ADD/ADHD är måndag 8 april kl 11.00.

Närhälsan Högsbo vårdcentral vänder sig till alla åldrar och vi behandlar akuta sjukdomar samt besvär som du haft en längre tid. I vår verksamhet arbetar vi med förebyggande hälsovård och psykologmottagning. Drop In: Måndag - Fredag 08.00 - 09.00. I direkt anslutning till våra lokaler finns BVC. Vårdcentralschef Liselotte Lindqvist tel 0703-321451. När vi har stängt hänvisar vi till Jourcentralen Grimmered måndag - fredag kl. 17.00 - 22.00, lördag, söndag och helgdagar kl. 9.00-15.00. Övrig tid hänvisar vi till akutmottagningen Sahlgrenska Sjukhuset. Sjukvårdsrådgivningen tfn: 1177.

Informationen uppdaterades 09:50 - 13 mar, 2024

25 feb, 2023

Återigen ett läkarbesök på Högsbo Vårdcentral. Man mår bra trots åkomman man har. Alla är trevliga och vänliga. Toppen tycker jag.

12 dec, 2020

26 nov, 2020

Mitt omdöme när jag var listad där och innan Covid-19 tiden. Det är nästan omöjligt att komma fram när man ringer ”Vi har många som ringer och kan inte ta emot fler samtal”. Så låter det varje gång jag ringer efter kl. 10:00. När man väl kommer fram så finns det inga lediga läkartider. Man får ringa tillbaka i början av nästa månad. Men vi är ju i början av månaden. Är detta ett skämt?!? Skärp er!

28 maj, 2020

Jag är glad att jag tillhör Högsbo vårdcentral. Personalen är alltid tillmötesgående och mån om mig som patient t o m i dessa Corona-tider. De försöker alltid att ringa upp om det är några tveksamheter. De bryr sig om mig så jag känner mig trygg. Tack för det.

23 mar, 2020

Tack för bra bemötande och uppföljning av mitt ärende. Jag har känt mig trygg och i goda händer.

Här kan du se omdömen som Närhälsan Högsbo vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Drop-in-tider

Nummerlapp fr 07:45

Besökstider

Drop-in Provtagning

Provtagning Stängd

Drop-in Provtagning

Vårdcentral (BT), Provtagningsverksamhet, öppen vård, Kuratorsverksamhet, Psykologverksamhet, vuxna, Vaccination mot covid-19, Allmänmedicin