Carlandersparken 1, Göteborg

Carlanderska Vaccination

Välkommen till Carlanderska Vaccination!

I en lugn och harmonisk miljö erbjuder vi vaccination inför resor samt mot TBE och andra sjukdomar. Vår vaccinationsmottagning tillhör Carlanderska och vi finns i anslutning till huvudentrén på Carlandersparken 1.

Våra olika vaccinationer

Vi erbjuder ett brett utbud av vaccin och kan bland annat vaccinera dig mot:

• TBE
  • HPV
  • Hepatit A och B
  • Kolera
  • Stelkramp
  • Vattkoppor
  • Rabies

Vi dokumenterar alla vaccinationer i ett nationellt vaccinationsprogram - Svevac.

Boka vaccinationstid online

Du kan enkelt boka en tid för vaccination via vår webbokning. Inför en långresa kan en reseplanering behövas och då är det enklast att du ringer till oss för att boka en tid.

Informationen uppdaterades 16:43 - 27 jan, 2023

22 okt, 2019

Gick snabbt och enkelt!

Fråga ställd 14:13 - 7 jan, 2020

Jag skall göra en tandoperation den 20 januari då jag skall äta penicillin före o efter operationen Är detta något hinder för att ta influensavaccin i anslutning till denna?

Carlanderska Vaccination svarar:

Hej! Det går bra att ta influensa vaccinet.

Fråga ställd 09:15 - 12 dec, 2019

Hej Kan ni ringa mig på 0733-83294. Jag behöver ett recept på malariamedicin. Det går inte att lämna telefonnummer på er telefonsvarare.

Carlanderska Vaccination svarar:

Hej Vi har försökt att nå dig. Kanske har vi redan fått kontakt men om inte ring oss på tel.031-818180 eller kom förbi oss på våra drop in tider. MVH Katarina

Fråga ställd 13:24 - 24 okt, 2019

När börjar Carlanderska att vaccinera mot influensan?

Carlanderska Vaccination svarar:

Tisdag den 19:e november startar vi vaccination mot årets influensa på Vårdcentralen, plan 3. Öppettider v 47 tisdag - torsdag kl 13 - 17. V 48 - 49 tisdag - torsdag kl 15 - 17. Välkomna!

Fråga ställd 09:36 - 7 aug, 2019

Hej, Min son fick sin 4:e vaccination mot kikhosta 2009. Hur länge håller skyddet? Jag fick min 4:e vaccination mot TBE 2016. Är det sen var 3:e eller var 5:e år som gäller? (64 år)

Carlanderska Vaccination svarar:

Hej TBE dos 5 efter 5 år Kikhosta, stelkramp, difterie som tas tillsammans fylls på vid 30 års ålder. MVH Katarina, vaccinations sjuksköterska

Fråga ställd 10:46 - 25 jul, 2019

Jag behöver tabletter mot malaria inför en resa till Kenya i november! Kan jag få det som annat vaccin hos er dvs utan läkarbesök?

Carlanderska Vaccination svarar:

Hej ! Om du vill ha ett recept på malariatabletter utan att ta annat vaccin hos oss,kostar det 150 kr. Ring oss på tel 031 818180 så kan vi informera mer. MVH Marita Sjuksköterska Carlanderska Vaccinationsmottagning

Lunchstängt 12:00-13:00.

Drop-in-tider