Nordling Terapi

Tredje Långgatan 13A, Göteborg

Nordling Terapi består av Bodil Nordling som är legitimerad psykoterapeut med inriktning på KBT (kognitiv beteendeterapi). Hon har även en grundutbildning i psykodynamisk inriktad terapi, en terapiform som helt utgår från individen, utan att följa i förväg uppställda ramar.

Samtalsterapi när livet känns svårt att hantera

Ibland kan livet kännas svårt att hantera på grund av stress, livskriser eller när du behöver bearbeta tidigare upplevelser. Hos Nordling Terapi kan du få hjälp via samtalsterapi. Syftet med samtalsterapi är bland annat att ge stöd, förändra invanda mönster, ge nya perspektiv och arbeta med personlig utveckling.

Vilken form av terapi som används utgår helt och hållet från individen. Behandlingstiden varierar från person till person, men i en inledande fas rekommenderas att du kommer på en 50 minuters session en dag i veckan.

För vårdcentraler och företag

Nordling Terapi erbjuder också samarbete med vårdcentraler och företag. Som företag kan du dra nytta av att jobba preventivt mot exempelvis stress. Det kan också handla om rehabilitering då en anställd ska återvända till arbetet efter sjukskrivning.

Nordling Terapi samarbetar även med vårdcentraler på konsultbasis. Patienter är välkomna till mottagningen eller så kan samtalsterapin ske i vårdcentralens egna lokaler.

Varmt välkommen till Nordling Terapi!

Logotyp för Nordling Terapi

Informationen uppdaterades 16:12 - 9 feb, 2023

10 mar, 2023

Bodil hjälpte mig att komma ur en stor sorg i ett skede i mitt liv där jag var väldigt förvirrad och uppgiven. När jag fått verktyg för att hantera och ta mig ur sorgen fortsatte jag att gå till Bodil men våra sessioner fokuserade då mer på stresshantering, situationer i mitt arbete och att kunna bygga nya tankemönster. Ett år hos Bodil är utan tvekan en av de bästa investeringar jag gjort i mitt liv.

17 mar, 2021

Lugnt, trevligt, avspänt & anpassat för min person.

17 mar, 2021

Fick hjälp att se mina möjligheter inför framtiden o verktyg för att möta den lite mer positivt

16 mar, 2021

Jag har slutförd en planerad terapi för första gången. Jag som alltid ger upp halvvägs.

15 mar, 2021

Fått otroligt bra hjälp av Bodil. Tusen tack!