Metabolt Center

Carlandersparken 1, Göteborg

Metabolt Center erbjuder kirurgisk behandling av fetma genom Gastric Bypass och Gastric Sleeve. Vårt team är förmodligen ett av landets mest erfarna och skickliga, och du hittar oss i Carlanderska sjukhusets fina lokaler.

För dig som börjat överväga kirurgi erbjuder vi allt från utredning till uppföljning efter operationen.

Magsäcksoperation - Gastric Bypass

Nedan under "Våra behandlingar" kan du läsa mer om vår specialitet, Gastric Bypass. Du kan även läsa mer på vår hemsida som är speciellt framtagen för överviktskirurgi hos Metabolt. Du hittar länken under kontaktuppgifter till höger.

Varmt välkommen till Metabolt Center!

Informationen uppdaterades 11:10 - 16 mar, 2023

Anna Román

Julia Bådersjö

Malin Bruto

Carl-Magnus Broden

Hjörtus Gislason - med team

1 nov, 2021

Jag har fått jättebra hjälp av hela teamet.

10 aug, 2021

Fantastisk vård som hela tiden inger känsla av trygghet med hög kompetens, gott bemötande och fantastiskt bra upplägg! Slå på nöjd att jag valde Metabolt Center!

20 sep, 2020

Fantastiskt team, känt mig trygg från början till slut. Genomtänkt upplägg, bra omhändertagande och coachning från förberedelser genom kirurgi och livet efteråt. All lätta att nå.

8 maj, 2020

8 maj, 2020

Man blir alltid väl bemött och ompysslad.

Fråga ställd 20:33 - 28 aug, 2019

Hej jag undrar om man kan få en kostnadsfri behandling/op hos er om det anses behövas?

Metabolt Center svarar:

Hej Kristina! Tack för att du kontaktar oss. Idag kan vi tyvärr inte erbjuda detta då vi endast har privatbetalande och inga avtal med regionen ang överviktskirurgi. Vi följer riktlinjer, nationell standard, med en lägsta BMI gräns på 35 och vi tar också hänsyn till övriga viktrelaterade sjukdomar som diabetes, högt blodtryck, ledvärk, sömnapne mm för att genomföra en operation hos oss. Om du har möjlighet så har vi informationsmöte, nästa är den 3 oktober kl 18-20, som är gratis och väldigt informativa oavsett var/om du väljer att operera dig. Ha en fin torsdag och skicka gärna en anmälan om du önskar att komma på infomötet Bästa hälsningar Lena Olbers

Fråga ställd 20:05 - 8 aug, 2019

Hejsan Återställer ni anatomin efter en gbp ?

Metabolt Center svarar:

Hej Rosita Tyvärr gör vi inte återställning av gbp på Metabolt Center vid Carlanderska. Jag rekommenderar dig att prata med den klinik som gjorde primäroperationen och hur de kan hjälpa dig vidare. Bästa hälsningar Lena Olbers

Fråga ställd 14:15 - 3 jan, 2018

Opererade mig 1994 med gastric banding hade övervikt på 30 kg och ont i knäna. Har efter många år fått tillbaka min vikt för bandet fungerar inte längre. Har frågat kirurg på Näl om man kan få göra gastring by pass, men han sa att det inte skulle gå. Vad säger ni om det.

Metabolt Center svarar:

Hej! Man kan eventuellt göra en gastric bypass, det måste utredas lite vidare via kirurgen om det är lämpligt eller inte. Går du på kirurgmottagningen NÄL be dem skicka en remiss till Sahlgrenska eller till Skövde för en "second opinion" angående detta.

Fråga ställd 21:38 - 13 jul, 2017

Vad kostar en gastric bypassoperation hos er?

Hej! En operation kostar 89 000kr-

Fråga ställd 10:14 - 20 jun, 2016

Vad kostar det att bli opererad

89000SEK