Reumatologmottagning Gävleborg

Reumatologmottagning Gävleborg

, Gävle

Norra Skeppsbron 13 A, 803 10 Gävle,

Reumatologmottagningen utför utredning, vård och behandling av inflammatoriska reumatiska sjukdomar. Mottagningen har öppenvårdsmottagning, infusionsverksamhet samt dagvårdsrehabilitering.

Till reumatologmottagningen remitteras vuxna patienter med misstänkt eller fastställd inflammatorisk reumatisk sjukdom. På mottagningen träffar patienten läkare och/eller sjuksköterska för undersökning, planering av utredning och eventuell behandling.

Patienterna som behandlas vid reumatologiska mottagningarna kallas för kontinuerlig uppföljning av sin reumatiska sjukdom, såsom exempelvis ledgångsreumatism. Det finns tider för planerade nybesök, återbesök och även tider för injektion. Det finns en rådgivningstelefon bemannad av sjuksköterskor.

Informationen uppdaterades 09:15 - 23 jan, 2024

1 jun, 2021

Personerna i informationen var inte omtänksamma och engagerade. Men läkaren var tillmötesgående och hjälpsam.

18 jun, 2016

Efter 6 månader av värk, kom jag till reumatologen i Gävle. Där fick jag kortisonsprutor i mina båda axlar och ett fantastiskt bemötande av överläkaren. Fick klar information, blev lyssnad på , och en genomgång av mina journaler. 10 dagar nu utan värk! Underbart! Hoppas det håller!

18 apr, 2016

Min upplevelse blev inte alls bra, slutade med svimning och kräkningar pga smärta. Har aldrig upplevt det tidigare. Fick en oerfaren "Specialist" som skulle ge mig cortisonsprutor i armbågarna. Hon klarade inte av det så en erfaren läkare kom in och gjorde den västra armen. När hon sedan skulle ta den högra armen så hamnade nålen inte rätt för att suga ur ev vätska, den erfarna läkaren kom in och upptäckte det och rättade till felet. Smärtan va då enorm och jag kände svimningskänsla och illamående. Sedan när hon satte i cortisonsprutan så svimmade jag av smärta och började kräkas. Flera läkare kom in å försökte hjälpa till. Aldrig mer än oerfaren "Specialist".

11 nov, 2015

För mig blev det en underbar upplevelse första gången, även sen, mycket pga av att läkarna bryr sig, har inte bråttom så man känner sig i vägen. Även övrig personal sköterska / telefon är väldigt bra & omtänksamma.

Här kan du se omdömen som Reumatologmottagning Gävleborg har fått i Nationella Patientenkäten.

Du blir uppringd

Sjukhus (BT), Reumatologi