Smärtmottagning Gävle

Smärtmottagning Gävle

, Gävle

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle, 80187

Vi prioriterar patienter med nervsmärta, cancersmärta och barn/ungdom upp till och med 24 år.
Kontakten inleds med en bedömning hos en specialistläkare där det beslutas om fortsatt behandling och uppföljning.
Vi utför behandlingar såsom akupunktur, laser, TENS-utprovning, läkemedelsbehandlingar, vissa blockader och neuromodulativa behandlingar som till exempel ryggmärgsstimulering.

Informationen uppdaterades 09:11 - 9 aug, 2023

6 maj, 2019

Opererade in en Spinal cord implant 2/4 i år! Jag har fått ett nyttliv och slipper smärta i vä ben! Tackar ödmjukast för den hjälp jag fått!Världsklass!!

6 apr, 2019

Jag vill härmed sända ett stort varmt tack till personalen på Smärtmottagningen och Dagkirurgin på Gävle Lasarett!!Jag opererades 2/4 på Dagkirurin av en hel hög med kompetenta sjukvårdspersonal!Stort tack till Kir Peter Lindblom,Narkosdirigenten Benjamin,de två trevliga damerna som instruerade mig i min nya Spinal cord implant,där på uppvakningen(tyvärr glömt namnen) och även personalen på uppvaket som matade mig med kaffe och delikata smörgåsar efter min ryggop!! Och all övrig personal åxå givetvis! Med min ryggmärgsstimulator så har jag nu fått ett nytt liv,och jag kan inte nog tacka för det! Sjukvården i Gävleborg är fantastisk! Uppriktiga Hjärtligt tacksamma hälsningar Mvh/ Mikael Kristiansson Hult

Smärtbehandlingsverksamhet, akut smärta, Sjukhus (BT)