Strålbehandlingsmottagning Gävle

Strålbehandlingsmottagning Gävle

, Gävle

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle

Strålbehandlingsmottagningen ligger vid ingång 14 på Gävle sjukhus. Du går direkt till mottagningen där du anmäler dig på en besöksskärm med den kod som du har fått i din kallelse. Sitt ner väntrummet så blir du hämtad av läkare eller sjuksköterska när det är din tur.

Det krävs en del förberedelser innan behandlingen kan komma igång. Det kan exempelvis vara besök hos läkare eller sjuksköterska, röntgenundersökning och utprovning av hjälpmedel för att du ska få det så bekvämt som möjligt när du får behandlingen.

Strålbehandlingar ges måndag-fredag.

Parkeringen vid ingång 14 som är uppmärkt med strålbehandlingsmottagningen får du använda endast under den tid du får din behandling. Du får ett parkeringstillstånd vid det förberedande besöket. Vid det första besöket som tar lite längre tid är du hänvisad till sjukhusets övriga parkeringsplatser.

Informationen uppdaterades 01:29 - 1 okt, 2022

27 maj, 2021

Jag vill tacka för tiden jag har varit på strålbehandling vid Gävle sjukhus proffsigt och tryggt bemötande av personalen

8 jan, 2021

Jag vill ge en stor ELOGE till personalen på lina 3, jag känner mig alltid välkommen till er och ni har alltid ett vänligt bemötande som piggar upp i denna tunga stund.

Sjukhus (BT), Onkologi