Öppenvårdsrehabilitering Gällivare sjukhus

Öppenvårdsrehabilitering Gällivare sjukhus

, Gällivare

Gällivare sjukhus, Källgatan 14, 982 82 Gällivare, 98282

Vår rehabilitering riktas till dig som har aktivitets- och delaktighetsbegränsningar efter exempelvis stroke och andra neurologiska sjukdomar, reumatologiska sjukdomar samt ortopediska åkommor. Du bor i eget eller kommunalt boende. Verksamheten bedrivs dagtid måndag - torsdag på Gällivare sjukhus, plan 5. Vi utgår från dina individuella mål. Hembesök kan förekomma som en del av rehabiliteringen.

Bor du inte på orten finns möjlighet till boende på patienthotellet. Om du har behov av hjälp finns möjlighet att ta med en anhörig eller att övernatta på Rehabavdelningen.

För att få komma till oss vänder du dig till din läkare på vårdcentralen eller i slutenvården.

Verksamheten är stängd under jul och sommar.

Teamet består av:
Sjukgymnast, arbetsterapeut, rehabsassistent, sjuksköterska samt kurator.
Ansvarig läkare under rehabiliteringsperioden är din primärvårdsläkare.

Välkommen att höra av dig vid frågor.
Vår rehabilitering riktas till dig som har aktivitets- och delaktighetsbegränsningar efter exempelvis stroke och andra neurologiska sjukdomar, reumatologiska sjukdomar samt ortopediska åkommor. Verksamheten bedrivs som öppenvård, dvs du bor i eget boende alt korttidsboende. Vi har verksamhet dagtid måndag - torsdag vid Gällivare sjukhus, plan 5. Vi utgår från dina individuella mål. Hembesök kan förekomma som en del av rehabiliteringen. Bor du inte på orten finns möjlighet till boende på patienthotellet. Till oss kommer du på remiss eller egen vårdbegäran. Verksamheten är stängd under jul, påsk och sommar. Teamet består av: Fysioterapeut, arbetsterapeut, undersköterska, sjuksköterska samt kurator. Ansvarig läkare under rehabiliteringsperioden är din remitterande läkare alt din primärvårdsläkare. Välkommen att höra av dig vid frågor.

Informationen uppdaterades 11:46 - 17 okt, 2023