Gällivare hälsocentral

Gällivare hälsocentral

, Gällivare

Källgatan 14, 982 82 GÄLLIVARE, 98282

Välkommen till Gällivare Hälsocentral! För att ge dig trygghet och bästa möjliga vård är målet att du ska få träffa samma läkare och team. För många, inte minst äldre och kroniskt sjuka som ofta söker vård, är det en trygghet att möta samma vårdpersonal, personer som har god kunskap om patienterna och deras behov. Just nu har Gällivare Hälsocentral tre fasta läkare med gedigen och lång erfarenhet inom intern- och allmänmedicin. Utöver våra läkare har vi olika yrkeskategorier med bred kompetens och lång erfarenhet. Hos oss får du träffa distriktssköterskor, sjuksköterskor, diabetessköterska, astma-/KOL-sköterska, undersköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeut, KBT-terapeuter, barnmorskor, och fotvårdsspecialist. Vi hjälper dig med tobaksavvänjning och ger dig råd om kost, motion eller alkohol. Vi har nu plats för nya patienter- välkommen att lista dig hos oss!
Hälsocentralen är öppen vardagar kl. 08:00-17:00 (ej röda dagar eller aftnar). Om du kommer efter kl. 16:00 kan du använda vår ringklocka vid dörren. Vi har Lättakuten öppen dagligen. Boka dig via länk på 1177.se eller via hemsida https://doktor.se/mottagningar/doktor-se-gallivare-halsocentral/lattakut/. Vardagar efter kl. 17:00 och helger kan du vid akuta sjukdomsfall ringa 1177. Vi har öppet sköterskemottagning i Hakkas, Bygdegården,onsdagar från kl 08:00. Dit kan du komma för provtagning, kolla blodtrycket, omläggning, suturtagning, öronspolning, urinvägsinfektion, receptförnyelse etc. Ring 0970-66899 och boka din tid. Vi har öppet sköterskemottagning i Nattavaara, PROs lokaler, torsdagar från 08:00. Dit kan du komma för provtagning, kolla blodtrycket, omläggning, suturtagning, öronspolning, urinvägsinfektion, receptförnyelse etc. Ring 0970-66890 och boka din tid.

Informationen uppdaterades 00:10 - 23 mar, 2024

Här kan du se omdömen som Gällivare hälsocentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Vårdcentral (BT), Diabetologi, Inkontinensmottagning, primärvård, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Arbetsterapi, Medicinsk fotvård, Hjälpmedelsverksamhet, Sjukvårdsrådgivning, Barnmorskemottagning, Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Barnhälsovård/BVC