Fenix väg 12, Gustavsberg

Behandling av nackspärr

Behandling av hälsporre

Behandling av tennisarmbåge

Pris efter konsultation

I över tio år har vi haft mottagning här på Värmdö. Vi som driver mottagningen heter Tom och Helena Hedenberg och vi är bägge legitimerade kiropraktorer.

Vi är en familjepraktik och hjälper patienter i alla åldrar med alla tänkbara besvär. Vi har nästan 30 års samlad erfarenhet och innan vi öppnade egen praktik var vi verksamma inne i centrala Stockholm. Vi är bägge utbildade på det som anses som en av Europas bästa skolor inom kiropraktik som ligger i Bournemouth, England.

Hur arbetar vi?

Varje patient är unik och individuella behandlingsplaner är en grund, vi ser till just dina behov. Vissa kan ibland känna en oro inför en kiropraktorbehandling, vi har förståelse för detta och anpassar behandlingen så du känner en trygghet.

Det första steget när du fått ett besvär är att se till att du blir frisk. Men ännu viktigare är att se till att du inte får tillbaka problemet eller besväret.

Vi har medverkat i ett forskningsprojekt på Karolinska Institutet där de utvärderar effekten av att få förebyggande vård istället för akut vård när behov uppstår.

Vi jobbar därför mycket med rehabträning. Vi visar dig övningar, övningar som du även kan genomföra hemma och dessutom får du allmänna träningsråd som förbygger besvären.

Informationen uppdaterades 13:45 - 27 jan, 2023

Helena Hedenberg

Tom Hedenberg

13 mar, 2023

Tom hjälpte mig att komma tillbaka efter ett jobbigt diskbråck som tog ca 5 år att läka. Nu är jag i det närmaste helt symptomfri och kan återigen löpträna.

23 jan, 2022

18 jun, 2020

Helena Viking var den allra första kiropraktorn jag upplevde, det var runt 2007-08. Oj, vad jag gillade det hon gav. Sen försvann hon från city, och jag fick erfara att på hennes nivå fanns ingen annan. Efter många års saknad lokaliserade jag henne till Gustavsberg, och sen dess är jag mycket välbekant med Värmdö köpcentrum - och kolossalt tacksam över att få komma under hennes händer igen.

20 feb, 2019

Helena är engagerad i sin yrkesroll. Hon känns mycket kompetent/kunnig och kan ställa de rätta frågorna men även ge många goda råd vid sidan av en verkningsfull behandling.

17 dec, 2018

Extremt kunniga och trevliga. Har varit hos Tom och det märks att han arbetar för att bygga upp och bibehålla förbättringar. Han korrigerar med ens kropp och muskler, istället för att som vissa kiropraktorer och naprapater som bara knäcker och ger en tillfällig förbättring. Är 100% nöjd. Jag bor dessutom på Värmdö så närheten är ett plus men med tanke på hur duktig Tom är hade jag åkte från andra sidan stan om det behövts utan problem.

Fråga ställd 20:39 - 6 jul, 2014

Är ni anslutna till landstinget, dvs gäller högkostnadsskyddet m.m

Hedenbergs Kiropraktorklinik svarar:

Hej Johan, Nej, vi har inte vårdavtal på vår klinik. Idag får du endast subventionering om du går till en kiropraktor på en vårdcentral eller rehabklinik. Tom jobbar även på Gustavsbergs vårdcentral och där gäller högkostnadsskyddet, där är det ca: 1 månads väntetid. Med vänlig hälsning Helena Hedenberg