Vårdavdelning 14 kvinnosjukvården, Centralsjukhuset Karlstad

Om Vårdavdelning 14 kvinnosjukvården, Centralsjukhuset Karlstad

Hos oss vårdas du som har genomgått gynekologisk operation. Efter canceroperationer, livmoderoperationer och avancerad endometrios behöver du ligga kvar för sjukhusvård. De flesta gynekologiska operationer görs dock som dagoperation.

Hos oss vårdas också du som är gravid eller nyförlöst och nyfödda barn som är i behov av extra tillsyn eller övervakning innan och efter förlossningen.

Till oss kan du som har gynekologisk cancer söka direkt under jourtid för en bedömning under pågående behandling. Ring innan du kommer.

Vårdavdelning 14 tar också emot dig om du kommer in med akuta gynekologiska besvär via akutmottagningen.

Rosenborgsgatan Centralsjukhuset Karlstad - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt