Unga Vuxna enheten, Barn ungdom familj psykiatri habilitering

Om Unga Vuxna enheten, Barn ungdom familj psykiatri habilitering

En mottagning som erbjuder hjälp till personer som är i åldersgruppen 16 år upp till och med 24 år.
Vanliga symptom som vi behandlar är nedstämdhet, ångest och andra former av psykisk ohälsa.

Efter att en nyanmälan har gjorts kallas man till en första bedömning av situationen. Om det visar sig att behov finns av ytterligare psykiatriska insatser erbjuds fortsatt behandling.

Vi kan utföra olika typer av psykologisk behandling, läkemedelsbehandling, neuropsykiatrisk eller psykiatrisk utredning samt nätverksarbete.

På mottagningen arbetar legitimerade psykologer, socionomer, sjuksköterska samt specialistläkare. Alla har tystnadsplikt och är vana att möta personer med olika typer av svårigheter.
Vid behov sker samarbete med vårdgrannar.

Nyanmälningstid mån-tor kl 8.00-16.30, fre kl 8-15  på telefon 0176-32 70 20.

Galles gränd 1, 761 30 Norrtälje - visa på karta
Allmänpsykiatri, vuxna, Psykiatri, barn och ungdom, Psykiatri, vuxna, Psykologverksamhet, barn och ungdom, Psykoterapi, barn och ungdom