Våra läkare tar emot akuta och planerade besök. Vid behov remitterar man patienterna vidare för bla specialistbedömning på sjukhuset, radiologiska undersökningar, rehabilitering mm. När du ringer till oss, hamnar du i vårt telefonkösystem TeleQ. Där lämnar du telefonnummer som du kan nås på under dagen, eller talar in ett meddelande på telefonsvararen, så ringer en av våra sköterskor upp dig på den tid som anges. Efter kl 17.00 har vi bara planerade inbokade besök. Om ditt ärende inte kan vänta tills nästkommande vardag, vänligen 1177 för råd eller i akuta fall 112. Receptionen på Gnesta vårdcentral stänger kl 17.00 alla dagar. Provtagningstider, drop in:
Mån-fre 8:00-9:00, 9.30-11.00
Mån-tors 14:00-16:00
Det går absolut inte att boka tid, när det tillräckligt akut men inte så att man behöver ringa ambulans. Jag har problem med hjärta. Efter infarkten var sagt att jag behöver omedelbart kontakta vårdcentral vid anfall. Nu när jag försöker göra det, får jag tid nästa månad eller meddelande att det är många som ringer , försök senare. Med sådan vård hinner man dö. Jag är väldigt missnöjd med sådan hantering av patienter.
31 maj, 2022
Det går absolut inte att boka tid, när det tillräckligt akut men inte så att man behöver ringa ambulans. Jag har problem med hjärta. Efter infarkten var sagt att jag behöver omedelbart kontakta vårdcentral vid anfall. Nu när jag försöker göra det, får jag tid nästa månad eller meddelande att det är många som ringer , försök senare. Med sådan vård hinner man dö. Jag är väldigt missnöjd med sådan hantering av patienter.