Österlånggatan 18, Stockholm

Nackspärr

Tennisarmbåge

Ryggskott

Ischias

Välkommen till Naprapat Tommy Efraimsson!

Med över 30 år som naprapat, med egen praktik, har jag erfarenheter som är värt mycket när du som patient är i behov av behandling.

Hos mig blir du sedd

Det är viktig att du blir nöjd med besöket. Jag ställer frågor – undersöker – behandlar och ger rådgivning, allt för att skapa en bra helhetssyn.

En vanlig behandling består av massage, mobilisering, manipulation (vid behov) och stretching.Mitt mål är att hjälpa dig med dina akuta besvär, samt att du får en förståelse varför problemen uppstått och hur du ska förebygga dessa.

Om du vill kan jag lägga upp ett personligt träningsprogram. Du får även många värdefulla tips som du själv kan använda i din vardag.

Bakgrund

Utbildning via Naprapathögskolan i Stockholm, och är ansvarsförsäkrad. Genom åren har jag arbetat mycket inom idrott, både elit och breddidrott:

• Sportchef Ungdom Reymersholm
  • Ledarinstruktör Stockholms Fotbollförbund
  • Fotboll, aktiv och senaste 20 åren som huvudtränare
  • Ishockey, som naprapat för Hammarby A-lag (80-talet)
  • Idrottslärare, ungdomsidrott
  • Gyminstruktör
  • Övrig breddidrott, aktiv och som naprapat

Detta har gett mig en bred kunskap om hur olika besvär och skador kan uppstå.

Informationen uppdaterades 15:52 - 27 jan, 2023

1 mar, 2024

Erkänt kunnig och erfaren. Behandlar utifrån individen och når snabbt bra resultat. Jag går regelbundet till Tommy för att förebygga ryggproblem. Jag är en mycket nöjd patient sedan mer än 40 år.

16 maj, 2022

Superkompetent, erfaren, kunnig och serviceminded. Otroligt duktig på att lokalisera orsaken till problemen, behandla dem samt ge bra råd.

20 sep, 2021

Bästa naprapat ever

11 maj, 2020

Otroligt kunnig och erfaren. Har gått hos Tommy i över 35 år med mina ryggproblem. Han lyckas alltid lösa mina ryggproblem samt att han är mycket trevlig.

26 okt, 2019

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Fråga ställd 14:52 - 16 feb, 2018

Hej! Jag har en vän som tidigare opererat nyckelbenet och har en metallplatta som vi nu tror har orsakat hennes extrema stelhet i nacke och rygg samt huvudvärk. Jag har gått till dig innan Tommy (fd danselev till Andreas Jidlow) och undrar om du skulle kunna hjälpa Alessandra med hennes besvär? Eller är en kiropraktor bättre? Ser inga lediga tider hos dig under naprapatbehandling. Hälsningar, Beatrice

Naprapat Tommy Efraimsson svarar:

Jag hjälper gärna - tider nästa vecka kommer ut ikväll - tommy

Fråga ställd 00:20 - 24 maj, 2017

Är ni knutna till landstinget? Gäller högkostnadskort?

Nej - tyvärr

Fråga ställd 17:16 - 12 feb, 2016

Hej Tommy Någon gång uppe på Grevgatan (tror jag det var) omkring 1989/90 räddade du mig från Ischias (tydligen för gott) och såg till att jag var i form. Lollo (som också gick hos dig då) och jag har flyttat till Småland och har långt till dig. Jag är allmänt redit frisker som man säger här men sedan några veckor så knastrar det i nacken, främst när jag jobbar i köket stående. Jag går 5 km om da´n med vovven och då märks det inte och inte när jag som nu sitter vid datorskärmen eller när jag ser på tv. När jag sover märker jag inget. Det gör inte ont men det är väldigt irriterande och obehagligt och eftersom jag är tom i bollen så nästan ekar det i huvudet. Har du något tips grundat på detta att lämna en gammal kund via e-post?

Naprapat Tommy Efraimsson svarar:

Hej Torbjörn - knaster brukar vara när det är lite inskränkt rörlighet - eftersom det inte gör ont och du inte har några andra symtom låter det inte farligt. Svårt att säga ngt annat utan att undersöka nacken - finns det ngn leg naprapat i din närhet? Mvh Tommy Efraimsson

Fråga ställd 10:50 - 8 nov, 2015

Hur gammal måste man vara för att gå till en naprapat?

Naprapat Tommy Efraimsson svarar:

Finns ingen egentligen bestämd ålder. Jag antar att du menar barn - har behandlat 12-åringar - självklart anpassas behandlingen till ålder. Vänliga hälsningar, Tommy Efraimsson