Naprapat Tommy Efraimsson

Gamla stan, Stockholm

Välkommen till Naprapat Tommy Efraimsson!

Med över 30 år som naprapat, med egen praktik, har jag erfarenheter som är värt mycket när du som patient är i behov av behandling.

Hos mig blir du sedd

Det är viktig att du blir nöjd med besöket. Jag ställer frågor – undersöker – behandlar och ger rådgivning, allt för att skapa en bra helhetssyn.

En vanlig behandling består av massage, mobilisering, manipulation (vid behov) och stretching.Mitt mål är att hjälpa dig med dina akuta besvär, samt att du får en förståelse varför problemen uppstått och hur du ska förebygga dessa.

Om du vill kan jag lägga upp ett personligt träningsprogram. Du får även många värdefulla tips som du själv kan använda i din vardag.

Akuttider

Besvär kan komma akut och då är det viktigt att du får hjälp snabbt. Därför finns det oftast lediga tider varje dag.

Bakgrund

Utbildning via Naprapathögskolan i Stockholm, och är ansvarsförsäkrad. Genom åren har jag arbetat mycket inom idrott, både elit och breddidrott:

• Fotboll, aktiv och senaste 20 åren som huvudtränare
  • Ishockey, som naprapat för Hammarby A-lag (80-talet)
  • Idrottslärare, ungdomsidrott
  • Gyminstruktör
  • Övrig breddidrott, aktiv och som naprapat

Detta har gett mig en bred kunskap om hur olika besvär och skador kan uppstå.

Informationen uppdaterades 02 januari 2017 av Vården.se

4,9

Behandlingar hos Naprapat Tommy Efraimsson

• Naprapatbehandling

580 kr 40 minuters behandling

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ... Läs mer

• Klassisk massage

580 kr

Klassisk svensk massage är en relativt kraftig massage där jag bearbetar huden och musklerna både ytligt och på djupet. Detta är den metod s... Läs mer

• Nackspärr

580 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n... Läs mer

• Tennisarmbåge

580 kr

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ... Läs mer

• Ryggskott

580 kr

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

4,9

• 23:08 - 25 okt, 2016 skrev:

Har under senaste året drabbats av ryggproblem i ländryggen och gick till Tommy på rekommendation. Fick snabbt hjälp med de akuta besvären och en bra samtalspartner kring träning för förebyggande av besvär. Efter ett antal behandlingar är jag nu besvärsfri. Tommy är väldigt trevlig och man känner sig trygg i hans händer. De 30 åren av erfarenhet märks i varje handgrepp.

• 13:54 - 26 maj, 2016 skrev:

Jag har gått hos Tommy i många år för besvär med nacke och rygg. Får alltid bra behandling och trevligt mottagande, han lyssnar på om man har ont någon stans och fixar det. Jag kan varmt rekommendera honom om man har några problem.

• 20:08 - 07 jan, 2015 skrev:

För första gången på länge har jag ingen värk eller domning i min axel och arm! Underbart! Stort tack, Tommy!

• 10:00 - 02 dec, 2014 skrev:

Bästa naprapaten!

Tommy är mycket skicklig och erfaren naprapat. Han pratar och förklarar vad han gör. Man känner sig lugn och säker med Tommy och han är den första naprapaten som löst mitt ryggproblem! Jag är oerhört nöjd och skulle aldrig gå till någon annan!

• 15:12 - 26 mar, 2014 skrev:

Har gått hos Tommy sedan slutet på 90-talet.Gick tidigare hos sjukgymnast ibland men där hände ingenting. Hos Tommy ger det resultat. Får behandling en gång i kvartalet i förebyggande syfte, men har även varit där för akut ryggskott och då, efter 30 minuter, inträder miraklet. Liksom i bibeln reser man sig upp och tar sin säng och går!
    Hos Tommy är det raka rör och behandlingen är handfast, men inte smärtsam och den ger resultat. Gå dit och prova själva!

• Fråga ställd 17:16 12 feb 2016

Hej Tommy
    Någon gång uppe på Grevgatan (tror jag det var) omkring 1989/90 räddade du mig från Ischias (tydligen för gott) och såg till att jag var i form. Lollo (som också gick hos dig då) och jag har flyttat till Småland och har långt till dig. Jag är allmänt redit frisker som man säger här men sedan några veckor så knastrar det i nacken, främst när jag jobbar i köket stående. Jag går 5 km om da´n med vovven och då märks det inte och inte när jag som nu sitter vid datorskärmen eller när jag ser på tv. När jag sover märker jag inget. Det gör inte ont men det är väldigt irriterande och obehagligt och eftersom jag är tom i bollen så nästan ekar det i huvudet.
    Har du något tips grundat på detta att lämna en gammal kund via e-post?

Naprapat Tommy Efraimsson svarar:

Hej Torbjörn - knaster brukar vara när det är lite inskränkt rörlighet - eftersom det inte gör ont och du inte har några andra symtom låter det inte farligt.
    Svårt att säga ngt annat utan att undersöka nacken - finns det ngn leg naprapat i din närhet? Mvh Tommy Efraimsson

• Fråga ställd 10:50 08 nov 2015

Hur gammal måste man vara för att gå till en naprapat?

Naprapat Tommy Efraimsson svarar:

Finns ingen egentligen bestämd ålder. Jag antar att du menar barn - har
    behandlat 12-åringar - självklart anpassas behandlingen till ålder.

Vänliga hälsningar,
    Tommy Efraimsson

• Narva Kirurg Center Jag har varit på kliniken på grund av mina åderbråk och jag är mycket nöjd. Underbar, hjälpsam och professionell personal från första stund... - Silvia Ayala
    • Andersberg Din hälsocentral Värdelöst att försöka få en tid, och att det inte går att lämna telefonnummer om man önskar bli uppringd! - mikael
    • Naprapatlandslaget Malmö Västra Hamnen Mycket trevlig personal. Visar intresse för att försöka lösa problemen som man har. Försöker förstå bakomliggande faktorer och visar vad man... - Patrik Danielsson
    • Hälsomedicinskt Center i Landskrona Hur ringer man dit när samtalstiderna varit slut i flera månader? Bedrövligt! - Sara
    • KMC Fysioterapi Katia är extremt kunnig och har varit till mycket stor hjälp vid mina olika skador. Rekommenderar denna mottagning varmt till alla. - Cajsa Pettersson