• 010 - 888 54 07

• Måndag - Torsdag 08:15 - 16:30 Tidbokning krävs
  • Tidbokning krävs

Logo Audika Rundelsgatan

Om Audika Rundelsgatan

Välkommen till Audika på Rundelsgatan i Malmö!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Kliniken ligger på Rundelsgatan 16, precis invid Rundeln i Kvarter Caroli. Ett flertal bussar (buss 2, 8 och 31) stannar vid hållplats Malmö Djäknegatan, bara någon minuts promenad från kliniken.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika Rundelsgatan i Malmö erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 200 kr (frikort gäller).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Skåne finns även ”Det firare valet” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Skånes sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 18 juli 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Rundelsgatan

Hörseltest hos Audika Rundelsgatan i Malmö

Upplever du nedsatt hörsel och behöver hjälp av hörselhjälpmedel är första steget att boka en tid för ett hörseltest hos en av våra legitime...

Hörapparater hos Audika Rundelsgatan i Malmö

Hos Audika Rundelsgatan i Malmö erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett disk...

Batterier till hörapparater hos Audika Rundelsgatan i Malmö

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Rundelsgatan i Malmö kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även...

Karta - Rundelsgatan 16, Malmö

Audika Rundelsgatan

11:26 - 25 apr, 2019

11:24 - 25 apr, 2019 skrev:

Kan inte vara mera nöjd med produkten och servicen.

11:23 - 25 apr, 2019 skrev:

11:22 - 25 apr, 2019 skrev:

En positiv, vänlig anda över hela mitt besök och vid tester och inprovning. Mycket tydlig hjälp av audionom. Allt är bara positivt!

08:50 - 04 dec, 2018

08:48 - 04 dec, 2018

14:00 - 30 nov, 2018 skrev:

Utmärkt att få påminnelse om bokad tid.

13:44 - 30 nov, 2018

• Fråga ställd 19:20 09 nov 2019

Öppet hus utan tidsbokning?

Audika Rundelsgatan svarar:

Hej Anders, tack för din fråga! Vi erbjuder två olika varianter av drop-in koncept beroende på vad du behöver hjälp med. På måndagar mellan 14:30-16:00 erbjuder vi Service drop-in. Personer som har hörapparater är välkomna förbi kliniken och få hjälp med enklare servicerelaterade ärenden så som att byta batterier. På onsdagar mellan 10:00-12:00 erbjuder vi hörselonsdag. Personer som inte tidigare har testat sin hörsel är välkomna att göra ett kostnadsfritt enklare hörseltest. Hoppas det var svar på din fråga! Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 14:27 13 okt 2019

Jag letar efter hörapparat som jag slipper att byta batterier på.
    Ingår dessa i Regionens sortiment?
    MVH
    Hans Mårtensson

Hej,

Det finns hörapparat med uppladdningsbara batterier i Region Skånes sortiment men jag vet inte vilket märke.
    Hälsningar
    Susanne Andersson
    Teamledare
    Audika

• Fråga ställd 18:52 01 sep 2019

När är det öppetthus

Audika Rundelsgatan svarar:

Hej Elsie, vi erbjuder Hörselonsdag och Service drop-in. På hörselonsdag erbjuds kostnadsfri enklare hörselkoll för personer som inte testat sin hörsel tidigare. På Service drop-in erbjuds hjälp med olika servicerelaterande ärenden så som att byta ljudslang eller vaxfilter. Hörselonsdag erbjuds varje onsdag 10:00-12:00 och Service drop-in erbjuds på måndagar mellan 14:30-16:00. Hoppas det var svar på din fråga. Välkommen. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 15:02 28 nov 2017

Är det gratis att göra en hörseltest?

Audika Rundelsgatan svarar:

Hej Ajete, Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne och följer samma regler och riktlinjer som hela Region Skåne. Att göra en hörselundersökning hos oss kostar 200 kr (frikort gäller). Varmt välkommen att boka en tid genom att ringa oss på 0200 - 11 14 50. Med vänlig hälsning, Audika

• Fråga ställd 16:16 18 sep 2017

Det verkar som om min ena hörapparat nästan lagt av. Vax?

Hej Claus,
    Det är svårt att svara mailledes varför hörapparaten inte fungerar längre. Har du möjlighet att ringa oss på nummer 0200-111450 så hjälper vi gärna dig med felsökning och om det behövs självklart en servicetid på klinik.

Vänligen, Audika