BB, Karlskrona

BB

, Karlskrona

Blekingesjukhuset, Akutvägen, byggnad 40, plan 7, Karlskrona

Efter förlossningen kommer ni till BB. Där har vi enkel- eller dubbelrum där också partnern får stanna när det finns plats. På BB träffar ni som nyblivna föräldrar ett vårdlag som består av barnmorska och barnsköterska eller undersköterska. Vid behov ingår även förlossningsläkare. Barnläkaren kommer till BB för undersökning av barnet. Målet är att ge föräldrar stöd och information som behövs för en så bra start som möjligt i föräldrarollen och amningen av barnet. Hur länge man stannar på BB är individuellt beroende på hur mor och barn mår. Den normala vårdtiden på BB är cirka ett till tre dygn. Vi rekommenderar att man åker hem tidigast 12 timmar efter förlossningen, om allt är bra. Vid hög beläggning på BB görs prioritering av vilka partner som får stanna. Hänsyn tas bland annat till kvinnans behov av stöd och till de partner som har längst resväg. Om du som partner inte kan få plats på BB får du reseersättning för resor till och från BB.

Informationen uppdaterades 09:47 - 8 mar, 2024

18 nov, 2020

I slitna och nedgångna lokaler huserar bb i Karlskrona, personalen är oprofessionella och arroganta (de jag träffade iallafall). Budskap och information är tvetydligt och luddigt.

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Amningsråd