Wämö vårdcentral, Karlskrona

Om Wämö vårdcentral, Karlskrona

Den 13 juni 2014 bytte vi namn från Tullgårdens vårdcentral till Wämö vårdcentral. Vi är en familjeläkarmottagning ansluten i Hälsoval Blekinge. Förutom läkarmottagning, har Wämö vårdcentral även mottagning hos specialistsjuksköterskor inom livsstilsfrågor, inkontinens, hypertoni och blodtryck, diabetes, astma och KOL, benskörhet, hälsoundersökningar för lagstadgade intyg, resevaccinationer med mera. Wämö vårdcentral har även barnavårdscentral med två BVC-sjuksköterskor.

Vårdcentralen utgör dessutom jourcentral på kvällar och helger. Läs mer om vad vi erbjuder under fliken Vårt utbud.

Lista dig hos Wämö vårdcentral, Karlskrona

Byggnad 4 Bättringsvägen Blekingesjukhuset, Karlskrona - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 09:00 Barnavårdscentr.
Husläkare / vårdcentral

Wämö vårdcentral, Karlskrona

07:27 - 27 feb, 2017

12:27 - 04 jan, 2017 skrev:

Min hyrläkare tycktes ha mycket god kunskap kring diagnoser som jag har. Hen var mycket duktig på att lyssna och hade tid för alla mina frågor. Dessutom stämdes vissa svar av mot sjukhusets specialister under den tid jag var på plats Hen såg till att remittera mig utan att jag behövde knysta om det. Dessutom hade hyrläkaren satt sig in i min sjukdomsbild på ett mycket bra sätt genom att läsa min journal på ett noggrant sätt.