Trossö vårdcentral, Karlskrona

Om Trossö vårdcentral, Karlskrona

Vi finns centralt i Karlskrona på Fortifikationsgatan 9. Vi har allt du kan förvänta dig hos en vårdcentral: läkare, distriktssköterskor, äldresjuksköterska, undersköterskor och medicinsk sekreterare. Vi erbjuder även mottagning med specialistsjuksköterskor för dig som har diabetes och astma/KOL. Trossö vårdcentral har även barnavårdscentral med två BVC-sjuksköterskor.

På vårdcentralen finns den vård som är basen i hälso- och sjukvården, det vill säga den vård som inte kräver sjukhusets resurser eller utrustning. Det är i första hand hit du ska vända dig när du blir sjuk och vill få kontakt med vårdpersonal.

Lista dig hos Trossö vårdcentral, Karlskrona

Fortifikationsgatan 9, Karlskrona - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 08:00 - 12:00 Provtagning
  • Måndag - Torsdag 13:00 - 16:00 Provtagning
  • Fredag 08:00 - 17:00 Ingen provtagning
Barnavårdscentral / BVC, Husläkare / vårdcentral, Sjukgymnast

Trossö vårdcentral, Karlskrona

07:43 - 22 dec, 2018 skrev:

Jag blev mycket bra mottagen med bra vård.

12:14 - 07 sep, 2018 skrev:

Mycket trevligt bemötande. Proffsig personal. Förstod patienten och tog sig tid. Varmt rekommenderas!

09:44 - 14 nov, 2017

20:53 - 18 apr, 2017 skrev:

Oerhört svårt att komma i kontakt med någon! ! Varför ingen e-postadress. Varför används inte smspåminnelser?

2,2

19:23 - 29 dec, 2016 skrev:

Mycket BRA synd att Ernesto ska sluta som var min första vals läkare..
Nu får jag försöka hitta någon ersättare..
*****

4,2

09:44 - 09 dec, 2015 skrev:

Jag är god man till ett ensamkommande flyktingbarn och behöver komma i kontakt med er. Det är helt omöjligt att komma fram via telefon och ni har ingen mail-adress som man kan skicka meddelanden till. Hur kommer det sig att ni inte har det? Även ni måste bli moderna nog att fixa en mail-adress - det är sånt här som gör att jag avstår att lista mig privat hos er - oavsett hur bra vård ni ger eller ej. Välkommen till den moderna världen!

2,2

09:46 - 28 sep, 2015 skrev:

Däremot är det under all kritik att man inte kan nå Trossö vårdcentral i enklare frågor och ärenden!
De privata vc är enkla att maila varför inte Trossö???

3,8

11:05 - 31 aug, 2015 skrev:

Dåligt att man inte kan få kontakt med någon person i ett ärende. Jag har t.ex. fått en kallelse till mottagningen p.g.a. tidigare diskussioner med läkare men det finns ingen uppgift om vad som skall undersökas och det går heller inte att få någon kontakt med personal för att ställa frågan. Jag diskuterade flera problem med läkaren, vilket är det som skall undersökas.
"Tyvärr har vi just nu inga lediga samtalstider" är inte direkt det man vill höra om man har ett ärende som skulle gå att lösa på en minut. En e-mailadress för frågor eller ett telefonnummer att ringa om man har frågor om kommande besök kunde förenkla mycket för flera.

3,0

14:14 - 19 maj, 2015 skrev:

Jag är väldigt nöjd med Trossö Vårdcentral. Vid alla besök har jag blivit vänligt bemött, och alltid har jag fått rätt vård. Mitt förtroende på vårdcentralen är hög.

09:28 - 19 nov, 2013 skrev:

Fantastiskt bemötande och engagerad,kunnig personal:-)