Neonatalavdelning 33, Karlskrona

Om Neonatalavdelning 33, Karlskrona

Om ditt barn föds för tidigt eller behöver extra tillsyn vårdas det på Neonatalavdelningen som är en spädbarnsavdelning. Där försöker vi i möjligaste mån se till att föräldrar och barn kan vara tillsammans under vårdtiden.

För partner och eventuella syskon gäller fria besökstider, men undantag kan förekomma. Däremot vill vi undvika besök av släkt och vänner på grund av infektionsrisker.

Om ert barn har vårdats på neonatalavdelningen under en längre tid kan det bli aktuellt med ett återbesök hos doktor och/eller sjuksköterska på neonatalmottagningen.

Vi bedriver neonatalhemsjukvård.

Blekingesjukhuset, Lasarettsvägen, huvudentré, hiss D - visa på karta