Förlossningsavdelning

Om Förlossningsavdelning

Varje år hjälper Blekingesjukhusets förlossningsavdelning omkring 1 600 barn till världen. Vi har rutin och ett stort medicinskt kunnande som är tryggt att luta sig mot.

Vid förlossningen finns ett team som hjälper er som blivande föräldrar. Teamet består av barnmorska och undersköterska. Förlossningsläkare, narkosläkare, barnläkare och övrig personal på barnkliniken finns tillgänglig dygnet runt.

Vi har vårdplatser för den som behöver vård före förlossningen och välutrustade förlossningsrum som används när det är dags att föda. Här finns även cd-spelare så att du kan lyssna på din favoritmusik.

Vi har ett nära samarbete med kvinnohälsovårdsmottagningarna i länet. Det ger en god kontinuitet och trygghet för dig som blivande förälder.

Mottagningsverksamheten har flyttat till egna lokaler. Specialistmottagningen för gravida tar nu emot telefonsamtal till förlossningen dagtid. Det är också där vi tar hand om ultraljud, bedömningar, telefonrådgivning och förlossningsrädsla (Ofeliamottagningen).

Blekingesjukhuset, Akutvägen, byggnad 40, plan 6 - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt

Förlossningsavdelning

20:02 - 26 mar, 2018 skrev:

Otroligt kompetent och empatisk personal. Ringde på grund av minskade fosterrörelser och fick komma in på en undersökning direkt. Blev bemött av människor som förstod min oro och tyckte att det var bra att jag åkte in. Ofta känner man sig mest ivägen inom sjukvården, har aldrig känt mig så välkommen som på förlossningsavdelningen.

11:04 - 18 nov, 2015 skrev:

Jag är väldigt nöjd med all information och hjälp som jag fick under förlossningen. Hade inte velat ändra på något. Kändes väldigt tryggt att få födda hos er. Ett stort tack till barnmorskan Gun-Marie för allt! Jag är glad att vi fick dig som förlöste vår fina son :-D

00:51 - 22 dec, 2014 skrev:

Mycket bra service och uppskattning av människor