Hörselvården Karlskrona

Om Hörselvården Karlskrona

Vi arbetar med habilitering och rehabilitering av personer med dövhet, dövblindhet, tinnitus, och hörselskador och av olika art och grad. Vi utvecklar patientens starka sidor och tränar för att kompensera den nedsatta funktionen.

I habilitering och rehabilitering ingår till exempel både utprovning av hjälpmedel och att lära sig använda dessa, samtalsstöd, information om funktionshindret, föräldrautbildning och samverkan med organisationer och myndigheter.

Som patient kommer du till hörselvården via öron-, näs- och halsklinikens mottagning efter remiss från till exempel barnavårdscentralen, skolhälsovården och vårdcentralen.

Läs mer om oss under fliken Vårt utbud.

Blekingesjukhuset, Hälsovägen, byggnad 31, ingång via byggnad 13 - visa på karta

Hörselvården Karlskrona

2,7

06:14 - 11 feb, 2019

08:44 - 23 mar, 2018 skrev:

Helt omöjligt att komma fram på telefon, försökt avboka besök i flera dagar men går inte att komma fram

2,2

13:16 - 26 apr, 2017 skrev:

Helt omöjligt att komma fram via telefon och få ställa en fråga om service angående hörapparat!!!!

1,0

13:36 - 10 jan, 2017

3,8

12:25 - 20 sep, 2016 skrev:

svårt höra tele när det ska ringas upp,, hör inte vilken tid som sägs,, går ej att få tiden återupprepad,,,

2,5