Intensivvårdsavdelning, Karlskrona

Om Intensivvårdsavdelning, Karlskrona

Intensivvårdsavdelningen (IVA) är en specialistavdelning för svårt sjuka patienter i alla åldrar som behöver noggrann övervakning, avancerad behandling och omvårdnad. Här arbetar specialistutbildade läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och sjukgymnast i team runt patienten.

Till IVA hör också uppvakningsavdelningen (postoperativa avdelningen).

Blekingesjukhuset, Lasarettsvägen Karlskrona, huvudentré, hiss D - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:30 - 15:00 0455-73 52 79
  • Måndag - Söndag 10:00 - 21:00 och 23-07
  • Måndag - Söndag 09:30 - 12:30
  • Måndag - Söndag 14:00 - 19:00
Du är välkommen på besök efter överenskommelse med oss. Vi behöver begränsa antalet besökare till två åt gången.