Medicinklinik avdelning 45 inkl MOA, Karlskrona

Om Medicinklinik avdelning 45 inkl MOA, Karlskrona

Avdelning 45 är belägen i byggnad 25 tillsammans med medicinsk observationsavdelning.

Specialiteterna på avdelning 45 är hematologi, onkologi och gastroenterologi. Knutna till avdelningen är också mottagningar till respektive specialitet. Dessa mottagningar finns på plan 4 i byggnad 26.

Till den medicinska observationsavdelningen (MOA) kommer patienter direkt från akutmottagningen. Enheten har 10 vårdplatser och tar emot patienter från klockan 14.00 till klockan 08.00 på morgonen. Strävan är ett snabbt omhändertagande med kontroller och undersökningar för att bedöma om patienten är i behov av slutenvård eller om patienten kan återgå till sitt hem.

Blekingesjukhuset, Akutvägen, byggnad 25, plan 4 - visa på karta
  • Måndag - Söndag 11:00 - 12:00