Wämö vårdcentral, Karlskrona

Wämö vårdcentral

, Karlskrona

Byggnad 4 Bättringsvägen Blekingesjukhuset, Karlskrona, 37185 Karlskrona

Vi är en familjeläkarmottagning ansluten i Hälsoval Blekinge. Förutom läkarmottagning, har Wämö vårdcentral även mottagning hos specialistsjuksköterskor inom livsstilsfrågor, inkontinens, hypertoni och blodtryck, diabetes, astma och KOL, benskörhet, hälsoundersökningar för lagstadgade intyg, resevaccinationer med mera. Wämö vårdcentral har även barnavårdscentral med två BVC-sjuksköterskor. Vårdcentralen utgör dessutom jourcentral på kvällar och helger. Läs mer om vad vi erbjuder under fliken Det här kan du få hjälp med.
På vårdcentralen finns den vård som är basen i hälso- och sjukvården, det vill säga den vård som inte kräver sjukhusets resurser eller utrustning. Det är i första hand hit du ska vända dig när du blir sjuk och vill få kontakt med vårdpersonal.

Informationen uppdaterades 13:08 - 18 mar, 2024

27 jun, 2023

18 mar, 2021

Här varierar vården och mottagandet sv patienter beroende på vilken läkare man får. Har man tur får man en läkare som är kompetent. Har man otur så får du en läkare som utgår från sig själv och gör värderingar utifrån det gällande hur du upplever din diagnos och medicinerar därefter. Remitterar inte utan väljer att försöka behandla själv trots bristande kunskaper inom olika diagnoser där specialist behövs. Det är väl därför specialistvård finns?

27 feb, 2017

4 jan, 2017

Min hyrläkare tycktes ha mycket god kunskap kring diagnoser som jag har. Hen var mycket duktig på att lyssna och hade tid för alla mina frågor. Dessutom stämdes vissa svar av mot sjukhusets specialister under den tid jag var på plats Hen såg till att remittera mig utan att jag behövde knysta om det. Dessutom hade hyrläkaren satt sig in i min sjukdomsbild på ett mycket bra sätt genom att läsa min journal på ett noggrant sätt.

Här kan du se omdömen som Wämö vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Barnavårdscentr.

Sjukgymnastik/Fysioterapi, Vårdcentral (BT), Barnhälsovård/BVC, Allmänmedicin