Folktandvården Gagnef
dental care

Folktandvården Gagnef

, Djurås

Älvuddsvägen 42, Djurås, 78561

Vi erbjuder allmän- och akuttandvård till barn, ungdomar och vuxna samt specialisttandvård inom alla tandvårdens specialiteter. Folktandvården Dalarna har i dagsläget ingen möjlighet att teckna nya avtal för Frisktandvård. Folktandvårdens helgjour har telefontid lör-sön kl. 10.00 - 12.00. Ring 0102 - 49 71 91 för besked. Jourkliniken är belägen på Centrum Oral Rehabilitering, Manhem, Falun. Vid akuta tand- och käkskador kvällar och helger då helgjour inte är tillgänglig, ring 1177 för vidare besked. Vi har även en handledarklinik för nyutexaminerade tandläkare, belägen på Folktandvården Origo i Falun.
Vid resursbrist följer vi Folktandvården Dalarnas fastställda prioriteringsordning. Den följer en linje med vård till de mest värnlösa/svaga först och akuta behov före vård som rimligen kan vänta. Akut tandvård till barn och ungdomar, akut tandvård till vuxna, barn- och ungdomstandvård, tandvård som omfattas av Regionens särskilda tandvårdsstöd samt sköra äldre, är prioriterad tandvård.

Informationen uppdaterades 11:40 - 22 mar, 2024

Tandcentrum Kristinehamn
Tandblekning
Kristinehamn

16 aug, 2022

Jag har haft starka olustkänslor för att gå till tandläkaren, men fick en mycket försiktig och skicklig tandläkare vid namn yvonne, tack också till den andra tandsköterskan, kände mig trygg och ni gjorde ett bra jobb med tänderna - tusen tack från en mycket nöjd patient.

19 apr, 2021

Sökte hjälp när jag hade tandvärk och fick tid direkt, dessutom hjälp med ytterligare en tand som var trasig och vass! Jag är riktigt nöjd!

24 feb, 2021

Det var det sämsta tandläkarbesök jag någonsin varit på. Jag har alltid gillat att gå till tandläkaren och är kariesfri. Tandhygienisten menade att jag hade 2 lagningar. Jag har inte varit kallad sedan oktober 2016. Inga förändringar sedan dess i munnen och hon bara klagade från det att jag kom innanför dörren. Så tråkigt. Hur ska en person som är rädd för att gå till tandläkaren någonsin våga sig dit. Riktigt uselt. Jag har fortfarande inga hål, lite tandsten, men extremt lite för att vara jag. Det klagade hon dock också på. Samt en sur sekreterare som kommenterade och drog ner stämningen.

12 jul, 2020

De hjälpte mig enkelt med ett problem jag dragits med i 6 år, verkar ha bra kompetens, bra information och bemötande, fina lokaler och verkar ha modern utrustning, rekommenderar Folktandvården i Gagnef.

Lördag - Söndag:10:00 - 12:00

Tel: 0102-49 71 91