Kristinelundsgatan 16, 2 tr, 411 37 Göteborg - Visa på karta

Logo Rehdo

Göteborg

Varmt välkommen till Rehdo!

Rehdo är specialister på neurologisk rehabilitering och hjälper personer i rehabiliteringen efter olika neurologiska skador och sjukdomar. Vi finns i samma lokaler som Frisk&Kry i centrala Göteborg.

Vi erbjuder professionell kompetens kombinerat med starkt personligt engagemang där målet är bästa bestående bättring och en god förståelse hur det fungerar.

Vad kan Rehdo hjälpa till med?

På Rehdo arbetar vi i huvudsak med neurologisk rehabilitering. Det kan gälla förskrivning av läkemedel, utfärdande av intyg, diagnosticering, prognos, behandlingsstrategier, råd om livsstil, fysisk aktivitet och att leva med symtom och sjukdom.

Vi har korta väntetider och bokas lättast via mail!

Samarbeten

Kliniken har ett nära samarbete med sjukgymnaster, psykologer, arbetsterapeuter, specialistläkare inom allmän medicin, neurologi, hud med flera.

Rehdo är inte ansluten till landstinget.

Informationen uppdaterades 29 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Rehdo

Spasticitet hos Rehdo i Västra Frölunda

Vad är spasticitet? Spasticitet är ett tillstånd där musklerna är mer spända än de borde. Det uppstår ibland vid neurologiska skador och ...

Migrän hos Rehdo i Västra Frölunda

Vad är migrän? Migrän är akuta anfall av sprängande huvudvärk som kan pågå i ett halvt till tre dygn. Värken blir oftast värre om man ans...

Svettbehandling (hyperhidros) hos Rehdo i Västra Frölunda

Att drabbas av extrem svettning, medicinskt kallat hyperhidros, är väldigt sällsynt och tillståndet uppstår vanligtvis under puberteten elle...

Rehabilitering hos Rehdo i Västra Frölunda

Hos oss på Rehdo kan du diskutera och få hjälp med dina frågor inom neurologisk rehabilitering. Vi kan hjälpa dig och ge tips och råd om hur...

Botox hos Rehdo i Västra Frölunda

På Rehdo erbjuder vi estetisk injektionsbehandling med läkemedlet botulinumtoxin som kan man dämpa åldersrelaterade rynkor. De vanligaste om...

Dr Patrik Säterö

Dr Patrik Säterö

Jag startade verksamheten 2009 för att få möjlighet att utföra de färdigheter jag lärt mig genom åren. Från och med 2014 arbetar jag med detta på heltid.

Karta - Kristinelundsgatan 16, 2 tr, 411 37 Göteborg

14:11 - 12 okt, 2018 skrev:

Jag har lidit av svår migrän i flera år , gick till vårdcentralen men fick ingen direkt hjälp , bara tabletter och nässpray . Det hjälpte oftast inte och till slut orkade jag inte och beslöt mig att leta rätt på en duktig migrän läkare . Jag fann Patrik och fick komma dagen efter . Han lyssnade på mina problem och konstaterade att jag lider av svår migrän . Blev rekommenderad att prova botox . Nu har det gått några veckor och jag har inte haft ett enda migrän anfall , jag har haft ” vanlig ” huvudvärk som oftast leder till migrän men nu räcker det bara att ta en huvudsvörks tablett och värken försvinner . Helt otroligt skönt . Det är en sådan befriande känsla att slippa migränen . Fler borde testa botox i rätt syfte 😊💕
Kan varmt rekommendera Patrik .

21:11 - 15 aug, 2018 skrev:

Gjorde en behandling för hyperhidros i ansiktet för ca 2v sedan. Hade väldigt bra mailkontakt innan detta och blev bemött otroligt professionellt av Patrik på Rehdo. En lugnande och förklarande introduktion och ca 120 stick senare i ansiktet var det klart. Nu 2v efteråt märker jag fantastiska resultat och kommer gå till Patrik för vidare behandlingar i framtiden. Rekommenderas verkligen. Mycket trevlig och duktig läkare.

15:48 - 25 maj, 2018 skrev:

Vad ska man skriva, om en person som Patrik? Han är en oerhört lugn och lyhörd, mjuk och en otrolig läkare. Ber man om recept, så får man svar innan man hunnit skriva färdigt det. Det är aldrig några problem, för han anser att om man ska må bra. Man sitter och undrar hur många armar han har, helt otroligt. Man mår gott när man sitter framför honom, för han ger mycket information, vid t.ex. Botox inj. för en som är spruträdd. Man önskar att alla som har hans utbildning, blir som han. Jag rekommenderar verkligen Patrik, väldigt mycket.
Tack, Patrik!

12:12 - 19 maj, 2018 skrev:

Supernöjd med min botox behandling hos Patrik, rekommenderas starkt och kommer självklart att försätta göra botox här!

11:50 - 02 feb, 2018 skrev:

Jag har Cervikal Dystoni, och kommer hit till Rehdo för att få Botox. Har aldrig haft besvär med injektioner någon gång. Dr. Patrik, kan verkligen det där med att ge injektioner utan att det känns! Rekommenderar alla som behöver hans hjälp att ringa till Rehdo.

14:57 - 30 jan, 2018 skrev:

Kan inte vara mer nöjd! Rekommendererar Rehdo varmt!

14:15 - 15 sep, 2017 skrev:

Jag vill tacka dig, Patrik för att du är så engagerad för mig. Det känns så bra att komma till dig. Tusen tack från Kerstin

08:57 - 04 sep, 2017 skrev:

Oerhört lyhörd, kompetent och empatisk läkare. Har efter många år med migrän och den vanliga sjukvården, som inte lyckats hjälpa mig, äntligen fått hjälp. Vet inte vad jag skulle gjort utan Patrik. Vill varmt rekommendera honom då han är den bästa läkare jag någonsin har träffat🌹

21:16 - 23 maj, 2017 skrev:

Ett bra bemötande av en läkare som bryr sig samt tar sig tiden att lyssna på sin patient. Kunnig inom sin profession och som har hjälpt mig att få rätt behandling med mycket gott resultat.

22:39 - 24 apr, 2017 skrev:

Denna klinik rekommenderas varmt och då särskilt Patrik som har allt det en patient kan önska av sin läkare,
*varmt o mkt vänligt bemötande
*förtroendegivande o informativ
*mkt skicklig.👏🏻
Patrik är verkligen genuint intresserad av det han gör och jag tror inte jag träffat en doktor som varit så mån om sin patient! Är så otroligt nöjd👏🏻😁100%

17:35 - 06 apr, 2017 skrev:

Varmt o proffesionellt bemötande, mycket nöjd patient/kund.

07:55 - 02 apr, 2016 skrev:

Fantastiskt bemötande och professionell information om migrän. Läkare som tog sig tid att lyssna 😊👏🌞

10:24 - 12 mar, 2016 skrev:

Jag har haft migrän sedan jag var 12 år och har provat precis allt. De senaste 15 åren har jag haft jobbiga anfall minst varje helg och och tagit Imigran. Detta har gjort att jag kunnat vara med på ett helt annat sätt. Nu efter 2 år med Botox har anfallen minskat markant och behöver bara ta Imigran injektioner högst en gång i månaden och det känns som om anfallen är minskande. Behandlingen jag får på Rehdo har gjort livet avsevärt mycket bättre. Jag är Patrik evigt tacksam och kan rekommendera alla med migrän att iallafall prova. Tusen tack Patrik

11:07 - 09 mar, 2016 skrev:

Från att ha haft minst ett kraftigt migränanfall i månaden är jag nu, efter ett års behandling, i princip helt migränfri. Jag har haft migrän sedan jag var tolv år, och har provat det mesta, från smärtstillande och förebyggande mediciner till akupunktur och sjukgymnastik. Inget har haft så bra verkan som botox har haft för mig och det är en otrolig lättnad! Ni med migrän vet precis hur hämmad man kan bli i vardagen av ett sådant ”osynligt handikapp”, men nu för tiden är jag inte det minsta orolig. Anfallen som tidigare kom som ett brev på posten vid planerade tillfällen eller högtider och ledighet är nu ett minne blott!

14:41 - 08 mar, 2016 skrev:

Rehdo har åter fyllt ordet "vård" med positiva känslor. Som patient får jag den tid som behövs, när jag behöver den - tillgängligheten skapar verkligen en känsla av att jag som patient är viktig. Jag får träffa samma läkare varje gång, och i mitt fall har just kontinuiteten varit ovärderlig. Patrik är en oerhört sakkunnig, professionell, empatisk och engagerad läkare som bemästrar konsten att lyssna på riktigt.

10:56 - 08 mar, 2016 skrev:

Rehdo är en kanonbra klinik😊👏🏼

10:11 - 05 mar, 2016

• Fråga ställd 07:50 03 okt 2018

Hej!
    Tack för ditt svar angående min fråga om kostnader.
    Jag har svettningar över hela kroppen men det som hämmar mig mest är i ansiktet.
    Vill därför åtgärda mitt ansikte och beställa en tid i november. Är det bara dagtider?
    Behöver jag gå till apoteket innan och hämta ut Botoxen eller finns allt på kliniken?
    Vänliga hälsningar
    Marie Andersson

Hj
    Du bokar tid genom att maila mig på patrik@rehdo.se. Läkemedlet är dyrt men omfattas av högkostnadsskyddet på Apoteket och därför skickar jag ett elektroniskt recept, om du kontaktat mig och uppfyller villkoren för tillståndet.
    Ja bara dagtider.
    /Patrik Säterö

• Fråga ställd 14:13 02 okt 2018

Hej!
    Behöver få hjälp med mina svettningar som är över hela kroppen.
    Vad är kostnaden för besök hos er?
    Vänliga hälsningar
    Marie Andersson

Hej
    Jag behandlar överdriven svettning med botulinumtoxin som fungerar bra, men kan inte ges över hela kroppen utan där det är mest besvär. Läkemedlet ingår i högkostnadsskyddet och skrivs ut på recept som man tar med sig till behandlingen. Priset på Apoteket beror på hur mycket man handlat innan det senaste året.
    Kostnaden för behandling är 2300:- per gång. Inga frikort gäller.

Hälsningar
    Patrik Säterö
    Specialistläkare Rehabiliteringsmedicin
    Leg sjukgymnast
    www.rehdo.se

• Fråga ställd 11:18 09 aug 2018

Hej jag har lidit av hyperhidro i hela mitt liv, mestadels i ansiktet, hårfästet, men även på övriga kroppen. Finns det någon hjälp att få läste någonstans att man kan operera sköldkörteln, stämmer det. Det är ett lidande som gör att jag undviker vissa situationer.
    Mvh Anette

Rehdo svarar:

Hyperhidros kan ingå som ett symtom i sköldkörtelrubbning, men också vid andra tillstånd. Det rekommenderas därför att göra en hälsoundersökning på vårdcentral eller liknande innan man behandlar svettningen.

• Fråga ställd 22:21 15 jul 2018

Hej!
    Hur mycket kostar det att injicera botox under armarna?

Rehdo svarar:

Hej. Uppfyller man kraven för hyperhidros kostar behandlingen 2300:- plus läkemedel från Apoteket. Om inte kostar det 4500:-.

• Fråga ställd 21:10 26 jun 2018

Vad kostar det att komma till er?

Rehdo svarar:

Hej. Det beror på vad som ska göras. Behandling av migrän med botulinumtoxin kostar 1800:- men då ska man ha med sig läkemedlet som jag skriver ut recept på, om diagnosen är klar. /Patrik Säterö