Carlandersplatsen, Göteborg - Visa på karta

Logo Carlanderska Ortopedi

Göteborg

Carlanderska Ortopedi är en specialistmottagning med inriktning mot allmänortopedi och proteskirurgi.

Vi har offentliga avtal och samarbete med ett flertal regioner. Om du har stått i kö för en ortopedisk bedömning/behandling i Västra Götaland i 90 dagar kan du söka hit som vårdgarantipatient, med möjlighet att välja Carlanderska Ortopedi som vårdgivare. Via vårt avtal med Region Skåne kan avrop även göras på riksavtalet. Avtalen omfattar emellertid inte rygg.

Ansvariga ortopeder:

Björn Edshage Lars Regnér

För dig som vill bli patient hos oss

För att du skall kunna bli patient hos oss krävs att du får en remiss skickad till ditt landstings ortopedmottagning och då får du en remissbekräftelse hemskickad till dig.

Därefter måste du kontakta Valfrihetskansliet på tel 020-44 55 55 och be om en betalningsförbindelse för bedömning/behandling hos Carlanderska Ortopedklinik via åberopat avtal.

Vårdslussen skickar då en betalningsförbindelse hem till dig som du sedan vidarebefordrar till oss via brev, fax eller mail. När betalningsförbindelsen är registrerad hos oss kontaktar vi dig för vidare handläggning.

Det är bra om du bifogar ett brev med dina kontaktuppgifter och eventuellt tidigare undersökningar eller behandlingar så att vi kan beställa dessa till Ditt besök.

Varmt välkommen!

Om Carlanderska - möjligheternas sjukhus

Vi har närmare 150 specialistläkare knutna till oss; alla med gedigen erfarenhet och med en bredd som ger oss möjlighet att upprätthålla vår ambition om det kompletta sjukhuset med väl fungerande vårdkedjor under ett och samma tak.

Informationen uppdaterades 28 augusti 2015 av Vården.se

Behandlingar hos Carlanderska Ortopedi

Ortopedspecialist hos Carlanderska Ortopedi i Göteborg

Vi har lång erfarenhet av att behandla besvär i den så kallade rörelseapparaten - armar, axlar, rygg, ben och fot. Kanske har du en idro...

Kanske har du en idrottsskada, en förslitningsskada eller ramlat? Hos oss träffar du duktiga ortopedspecialister utan långa väntetider.

Välkommen att kontakta oss så berättar vi mer!

Karta - Carlandersplatsen, Göteborg

• 16:07 - 20 sep, 2018 skrev:

Jan 2018 fick jag ett nytt knä inopererat av Dc Reza, nu i sept gjorde jag en alpvandring 14 mil på 7 dagar upp och ned för bergen
    och det gick hur bra som helst. Tack för en mycket lyckad operation med ett fantastiskt resultat och jag klarade mitt mål att kunna vandra igen.

• 11:24 - 06 mar, 2018 skrev:

Jag är nu lycklig ägare till en fot utan smärtor..Väntar ivrigt på nr 2.
    Jag är imponerad av det skickliga arbete dr Edshage utförde..
    Men frågan är, om inte det hjärtliga bemötande jag fick av samtliga i personalen, imponerade mest.
    😃

• 18:29 - 15 dec, 2017

• 13:02 - 05 apr, 2016

• 10:27 - 10 mar, 2016 skrev:

Utmärkt i alla avseenden

• Fråga ställd 13:45 27 sep 2018

Kan jag för att skynda på eventuell behandling betala privat, även proteskirurgi?

Hej Margareta!
    Det finns olika sätt att komma till oss, det lättaste att få reda på dessa är att du ringer och efterhör med oss på telefontiden 031-81 80 50. (må-to 8.00-9.30 + 13.30-14.30)

• Fråga ställd 17:20 21 jun 2018

Har ni en specialist för osteochondrom
    Äldre kvinna frågar

Hej Britt!
    Det beror lite på var det sitter någonstans. Det lättaste är om du ringer oss på telefontiden och diskuterar. 031-81 80 50, måndag-torsdag 8.00-9.30 + 13.30-14.30.

• Fråga ställd 20:09 15 jun 2018

I er infotext nämns att ni har hundratals specialistläkare knutna till Er. Hur kan jag som patient försäkra mig om kvalitetssäkringen avseende hens specifika yrkesskicklighet i t.ex. just disciplinen höftledsplastik? Vilka kriterier ska en ortoped uppfylla för att utföra den typen av operation hos er?

Hej A. Liljegren!
    Det är lättare att se våra läkare på vår egna hemsida www.carlanderska.se och klicka sig vidare till Carlanderska Ortopedi. Vi har just nu tre läkare hos oss varav två är kunniga inom det område du efterfrågar.
    Hoppas detta svar hjälpte dig!

• Fråga ställd 19:24 29 jan 2018

Vilka olika metoder av höftledsoperationer utförs på sjukhuset?

Hej Roland!
    Vi gör cementerad och ocementerad höftprotes hos oss.

• Fråga ställd 21:22 30 maj 2017

Skulle vilja ha information om en höftledsoperation om jag anlitar er privat.Väntetid?Kostnad för operatin?Hur fungerar rehabilitering och kostnad?Samt annan nyttig information.

Hej!
    Du är välkommen att ringa oss för information på tel. 031-818050.