Öron- näs- och halsavdelning 125, Göteborg

Göteborg

Vårdavdelning 125 är den enda slutenvårdsavdelningen inom Öron-, näs- och halssjukvård på Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Avdelningen har 25 vårdplatser vardagar och reducerade platser på helgen, två vårdplatser är avsedda för barn.
Vårdavdelningen har både planerad och akut sjukvård. Avdelningen är av kirurgisk karaktär och det vårdas patienter med ÖNH-sjukdomar samt huvud- och halskirurgi. Omvårdnadsspecifika områden är tracheostomivård, nutritionsproblematik samt cancervård inom ÖNH.
På vårdavdelningen vårdas både vuxna och barn.
Avdelningen har ett specifikt rum för sömnregistrering, där en patient sover över natten och samtidigt utförs en mätning.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

Telefon 031 - 342 11 25 Växelnummer 031 - 342 10 00
Gröna stråket 5, 413 46, Göteborg, Plan 4, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag 11:00 - 07:30
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag 14:00 - 19:00

Vänligen respektera besökstider vardagar mellan kl 14.00-19.00.

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Sömnproblem, Sömnutredningsverksamhet, Öron Näsa Hals