Öron- näs- och halsavdelning 125, Göteborg

Göteborg

Vårdavdelning 125 är den enda slutenvårdsavdelningen inom Öron-, näs- och halssjukvård på Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Avdelningen har 25 vårdplatser vardagar och reducerade platser på helgen, två vårdplatser är avsedda för barn.
Vårdavdelningen har både planerad och akut sjukvård. Avdelningen är av kirurgisk karaktär och det vårdas patienter med ÖNH-sjukdomar samt huvud- och halskirurgi. Omvårdnadsspecifika områden är tracheostomivård, nutritionsproblematik samt cancervård inom ÖNH.
På vårdavdelningen vårdas både vuxna och barn.
Avdelningen har ett specifikt rum för sömnregistrering, där en patient sover över natten och samtidigt utförs en mätning.

Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 031 - 342 11 25 Växelnummer031 - 342 10 00
Gröna stråket 5, 413 46, Göteborg, Plan 4, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag 11:00 - 07:30
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag 14:00 - 19:00

Vänligen respektera besökstider vardagar mellan kl 14.00-19.00.

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Sömnproblem, Sömnutredningsverksamhet, Öron Näsa Hals

Beräknad reslängd

Till toppen

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Trappa ner rökningen för ett hållbart resultat

För att lättare lyckas med ett liv utan cigaretter och nikotinberoende behövs en välplanerad trappa-ner-strategi. Tillsammans med Nicotinell ger vi dig tips på hur du får ett nikotinfritt liv.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Vårdgivare i närheten

Öron Näsa Hals Göteborg

• Narva Kirurg Center Jag har varit på kliniken på grund av mina åderbråk och jag är mycket nöjd. Underbar, hjälpsam och professionell personal från första stund... - Silvia Ayala
    • Andersberg Din hälsocentral Värdelöst att försöka få en tid, och att det inte går att lämna telefonnummer om man önskar bli uppringd! - mikael
    • Naprapatlandslaget Malmö Västra Hamnen Mycket trevlig personal. Visar intresse för att försöka lösa problemen som man har. Försöker förstå bakomliggande faktorer och visar vad man... - Patrik Danielsson
    • Hälsomedicinskt Center i Landskrona Hur ringer man dit när samtalstiderna varit slut i flera månader? Bedrövligt! - Sara
    • KMC Fysioterapi Katia är extremt kunnig och har varit till mycket stor hjälp vid mina olika skador. Rekommenderar denna mottagning varmt till alla. - Cajsa Pettersson