Öron- näs- och halsavdelning 125, Göteborg

Göteborg

Vårdavdelning 125 är den enda slutenvårdsavdelningen inom Öron-, näs- och halssjukvård på Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Avdelningen har 25 vårdplatser vardagar och reducerade platser på helgen, två vårdplatser är avsedda för barn.
Vårdavdelningen har både planerad och akut sjukvård. Avdelningen är av kirurgisk karaktär och det vårdas patienter med ÖNH-sjukdomar samt huvud- och halskirurgi. Omvårdnadsspecifika områden är tracheostomivård, nutritionsproblematik samt cancervård inom ÖNH.
På vårdavdelningen vårdas både vuxna och barn.
Avdelningen har ett specifikt rum för sömnregistrering, där en patient sover över natten och samtidigt utförs en mätning.

Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Ahum - Enklare väg till terapi

Hitta rätt terapeut för just dig!

Ahum är Sveriges första terapimatchningstjänst som hjälper dig att hitta till rätt terapeut utifrån dina behov, frågeställningar och önskemål. På Ahum finns endast legitimerade psykologer och psykoterapeuter och vi matchar dig med den som är specialist inom det område som just du behöver.

Läs mer om Ahum

Matchas med rätt terapeut nu!

Telefon 031 - 342 11 25 Växelnummer031 - 342 10 00
Gröna stråket 5, 413 46, Göteborg, Plan 4, Sahlgrenska sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag 11:00 - 07:30
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag 14:00 - 19:00

Vänligen respektera besökstider vardagar mellan kl 14.00-19.00.

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Sömnproblem, Sömnutredningsverksamhet, Öron Näsa Hals

Till toppen

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Enklare väg till terapi

Enklare väg till terapi - Ahum

Svårt att veta vilken terapeut du ska boka?

Ahums unika system matchar dig med legitimerade psykologer och psykoterapeuter utifrån dina behov, frågeställningar och önskemål – så att du kan hitta den terapeut som passar dig bäst.

Vården.se i samarbete med Ahum.

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Vården.se i samarbete med Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Så lyckas du med årets nyårslöfte

Är årets nyårslöfte att sluta röka? Nicotinells metod 7 Keys to Quit innehåller tips och strategier som hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor – så att du lyckas bli rökfri.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Vårdgivare i närheten

Öron Näsa Hals Göteborg

• Bromma Ortopedmottagning Tack till den otroligt kunnige Azim som fick min smärta i ryggen att försvinna efter ett besök. Varmt bemötande och otroligt proffesionella ... - Eva Andersson
    • Naprapatlandslaget Kunnig personal, efter besök så fick jag tips vad jag kan förbättra men även övningar/schema för rekommenderad träning för den typen av prob... - Christofer Schenström
    • Tandläkarteamet Göta Lejon Jag tycker att jag blir bemött utav två sprudlande medarbetare hos tandläkarteamet Göta Lejon, tandläkare Viveca Östlihn med underbara sköte... - Elinor Ernqvist
    • Rosa Gynekologmottagning Besöket var informativt, professionellt och empatskt. Hela mottagningen gjorde ett mycket gott intryck. Jag kan verkligen rekommendera den. - Elisabeth
    • Härliga Fötter Jag är riktigt nöjd! - Kunnig. Får svar på mina funderingar. Hjälper till att finna ut grunden till problemet. - Lokal. Det känns välkomna... - Maria