Öppet, idag till 16:00

Allergi- lung- och cystisk fibrosmottagning barn, Göteborg

Diagnosvägen 21, 416 50, Göteborg

Allergi- lung- och cystisk fibrosmottagning barn, Göteborg

På allergimottagningen utreder och behandlar vi barn och ungdomar upp till 18 års ålder med allergi, astma, eksem, födoämnesallergi och nässelutslag. Vi genomför olika typer av födoämnes- och läkemedelsprovokationer, samt ger behandling med allergivaccination. Behöver barnet särskild undervisning om sin sjukdom och behandling så görs detta av allergimottagningens specialistsjuksköterskor. På lungmottagningen utreder och behandlar vi barn och ungdomar upp till 18 års ålder med olika typer av lung- eller andningsbesvär. Barn som har syrgasbehandling i hemmet, hemrespirator, CPAP, VPAP, hostapparat eller andningskanyl har alla kontakt med lungmottagningens hemsjukvårdsteam.

Informationen uppdaterades 16:13 - 19 apr, 2021

Måndag - Torsdag : 07:30 - 16:00