Infektionsmottagning Östra, Göteborg

Infektionsmottagning Östra

, Björkekärr

Journalvägen 10, 416 50, Göteborg, 41650 Göteborg

Remissmottagningen stänger klockan 16:00

Till oss kommer du som har en infektion som behöver bedömning av läkare eller sjuksköterska med specialistkunskap inom infektionssjukdomar. Vi tar även emot patienter med infektioner som omfattas av smittskyddslagen, undantaget könssjukdomar. Infektionsmottagningen har både tidsbeställd mottagning och icke tidsbeställd remissmottagning. Våra specialområden omfattar virushepatit, hiv, immundefekter, multiresistenta sjukdomar (som MRSA), tuberkulos och tropiska sjukdomar samt resemedicinsk vaccinationsmottagning. Infektionsmottagningen är HBT-diplomerad. Remiss krävs för att söka på Infektionsmottagningen. Undantag är vid misstanke om tropisk sjukdom eller sjukdom med risk för luftburen smitta (vattkoppor eller mässling), då vi ber dig ringa vår telefonrådgivning, samt vid stick- och skärskador hos personal. Du kan även skriva en egen vårdbegäran. Icke tidsbeställd remissmottagning har öppet måndag - fredag, kl 08-17. Telefonrådgivning av sjuksköterska, måndag - fredag kl 08-16, 031-343 42 82.

Informationen uppdaterades 09:25 - 6 nov, 2023

Vecka 34-25